Ik wil nu iets van marktplaats kopen, hoe weet ik of ik beschermd ben?

Ik wil iets bestellen van marktplaats voor 160 euro. Stel je voor dat ik opgelicht word en het pakketje nooit aankomt, kan ik dan verzekerd zijn en mijn geld terugkrijgen of iets dergelijks?
Ik wil geen antwoord zoals: ik zou als ik jou was bij hem langsgaan want dat is te ver weg.
En wat is pay pal precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paypal is een programma dat ervoor zorgt dat je extreem veilig maar zeer eenvoudig kan betalen via het internet, zonder betalingskosten. Het is gekoppeld aan een bank en u betaalt via email.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/paypal.25023 hier een linkje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de betaling is veilig maar geen garantie dat je t het pakketje krijgt en of het geleverde pakket goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen als het een ding is wat veel duurder in de winkel is
n nu voor een weggeefprijs op marktplaats staat.Er zijn al velen daar genept met ipods iphones en dat soort rotzooi.

Antwoorden (3)

Kijk altijd hoe lang iemand al lid is van marktplaats, is iemand nog maar net lid dan zou ik mijn twijfels hebben. Is dit bedrag te mooi om waar te zijn, koop het dan niet. Kopen via marktplaats is altijd op eigen risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, maar ik wou weten of je daarvoor verzekerd kan zijn en wat pay pal is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met PayPal-Kopersbescherming is het niet op eigen risico, hoewel je natuurlijk ook zelf moet blijven opletten.
http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen/hoe-marktplaats-bijdraagt-aan-veilig-handelen.html
Het is en blijft een kwestie van goed vertrouwen, want je hebt nergens garantie. Houd altijd in het achter hoofd dat je geld kwijt kan zijn, dus bij grote bedragen zou ik het persoonlijk afhalen en aan de deur betalen en als dat niet mogelijk is moet je de overweging maken dat er een kans is dat je opgelicht word. maar in heel veel gevallen is het gewoon betrouwbaar. idd goed kijken of er wat vreemds/opvalt aan de advertentie. Als die al vaag is zou ik er niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paypal is een soort van online bank.
Je kan er een rekening openen, dan kan iemand geld naar jouw overmaken via paypal. Als je alleen maar via paypal wilt betalen hoeft dat niet en werkt het ongeveer hetzelfde als betalen met ideal. Wel eerst aanmelden, maar dat werkt ook makkelijk.

http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen/veilighandelen-checklist.html
Hoe het precies werkt:
http://partner.marktplaats.nl/html/partner/paypal/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+