is het nuttig om flyers te verspreiden om je webwinkel te promoten?

ik heb een webwinkel in electroinca maar ik wil 10000 stuks flyers laten drukken en laten verspreiden maar zou dit zin hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Het visitekaartje van een webwinkel zou moeten zijn dat er geen papierwerk en deur tot deur reclame zou moeten zijn. Als je het web goed gebruikt bereik je makkelijker de 10000+ Flyers zie ik als bedrijven die blijkbaar tijd over hebben, en door gebrek aan kwaliteit maar gaan leuren.
12 jaar geleden
De essentie van een webwinkel is dat de hele wereld je achtertuin is. Flyeren doe je in een bepaalde buurt, of binnen een bepaalde doelgroep. Dit staat dus haaks op de gedachte achter een webwinkel. Ik ben benieuwd naar je businessplan als je deze vraag nog moet stellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk eerder dat je beter reclame kan maken op het internet. Je shop heeft met internet te maken, en met 1 klik zijn ze al in jou webwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan werken, dan vertrouwen de mensen je echt. Ze weten dat je bestaat. Als het een simpele internet advertentie is, dan kan het heel erg vaak nep zijn.

Toegevoegd na 52 seconden:
Je kan het ook allebei doen. Maar als je in het echt flyers uitdeelt, kun je ook met mensen praten. Ongeadresseerd drukwerk werkt niet altijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zorg ook dat de site er goed verzorgd uitziet, dat de klant alles makkelijk kan vinden. Dan heeft de klant ook geen stress. Neem een voorbeeld van wehkamp.nl of vd.nl of zalando.nl enzovoort. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onthou deze eenvoudige regel voor eens en altijd.
Eender wat je doet heeft enkel zin als Jij er voor de volle 100% in Gelooft dat het zin heeft.
Kan Jij er niet voor de Volle 100% op Vertrouwen dat jouw idee werkt dan zal het ook niet werken.

Stel die vraag dus in de eerste plaats aan jezelf.
Geloof jij zelf in het concept flyeren wat betreft jouw branche?
En stel ook bijkomende vragen.
Wie wil je bereiken met die Flyers?
Waarom denk jij dat jij het verschil gaat maken met jouw flyers tussen al die dagelijkse papiertoevloed in de brievenbussen?
Hoeveel mensen denk jij écht te bereiken met 1000 Flyers?
Hoeveel mensen gooien volgens jou een Flyer blindelings weg zonder ook maar 1 woord gelezen te hebben?
Hoeveel Flyers lees jij met volle aandacht als ze in jouw bus terecht komen?

Neem de tijd om haarfijn aan te voelen wat er werkelijk door je heen gaat als je deze vragen de revue laat passeren.

Volgens mij dien je met Flyers (zeker in jouw geval) doelgericht te werk te gaan via bijvoorbeeld beurzen of andere bijeenkomsten die naar artikels in jouw webwinkel aangeboden worden. Dan bereik je alleszins al mensen die enige vorm van interesse hebben en vergroot je de kans dat er klanten uit voortkomen.
Durf ook aan hen vragen te stellen in functie van jouw webwinkel en praat met deze mensen ook over hún passies, al pratende borrelen er automatisch bruikbare ideeën op.

Verder zou ik elke dag opnieuw, nieuwe online contact leggen op de meest uiteenlopende manieren.
Gezien worden is de boodschap en hoe meer vissen er in de zee zwemmen hoe vindingrijker je dient te zijn om elke dag opnieuw de aandacht te trekken.

Succes ermee en fijn weekend nog!