ik heb een cusus bij nha besteld maar heb me bedacht. hoe annuleer je dit? ik heb nog niks thuis gestuurd gekregen en wil dit ook niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even bellen met NHA

Antwoorden (1)

De overeenkomst is al tot stand gekomen, zie art. 2 van de algemene voorwaarden van NHA:

"2. De overeenkomst.
a. De overeenkomst tussen de student en de Nationale Handelsacademie (hierna: NHA) komt tot stand door aanvaarding van het aanbod door de student. De student aanvaardt het aanbod door inzending van het inschrijfformulier. Deze inzending kan zowel per post als elektronisch plaatsvinden. NHA bevestigt de ontvangst van het inschrijfformulier schriftelijk of elektronisch, afhankelijk van de manier van inzending van het inschrijfformulier. De student aanvaardt het aanbod ook wanneer hij zich telefonisch inschrijft bij de NHA.
b. Met het inschrijven verklaart de student zich akkoord met deze algemene voorwaarden en met de algemene voorwaarden consumenten NRTO, de brancheorganisatie voor het particulier onderwijs. Deze zijn te raadplegen en te downloaden via de website http://www.nrto.nl. Bij eventuele onderlinge tegenspraak met de algemene voorwaarden consumenten NRTO, prevaleren de bepalingen van deze algemene voorwaarden."

Maar, geen nood, ook artikel 7 is er nog:

"7. Proefperiode van 15 dagen.
Na totstandkoming van de overeenkomst en ontvangst van het studiepakket, heeft de student 15 kalenderdagen bedenktijd. Binnen deze termijn kan de student de overeenkomst ontbinden door het toegezonden studiemateriaal compleet en onbeschadigd en aangetekend terug te sturen naar de NHA. De kosten van het retour zenden zijn voor rekening van de student. Bewaar het verzendbewijs tot u een ontvangstbevestiging van de NHA heeft ontvangen. "

Je zou dus moeten wachten op het pakket en dit meteen na ontvangst (en in ieder geval binnen 15 kalenderdagen) aangetekend moeten terugsturen, op eigen kosten. Verzendbewijs bewaren tot je de ontvangstbevestiging van NHA hebt. (Ik neem aan dat er bij het pakket een brief met verzendinstructies zit.