Is flyren een goede manier om een webwinkel te promoten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik snap alle antwoorden hierboven niet. Ik heb zelf een webwinkel waarmee ik samen met familie en vrienden af en toe een event organiseer en daarmee proberen we dan mensen te bereiken die dan bij ons het event volgen. De eerste keer dat wij een event organiseerden, deden we dat via social media. Iedereen een bericht sturen, op de hoogte blijven, vaak veel online zijn vaak berichten sturen zoals op hyves en facebook. Toen puntje bij paaltje kwam en het dé dag was waarop we veel mensen verwachtten, bleek aan het einde van de dag dat er maar 3 mensen langs waren geweest. We vonden dat heel raar, aangezien internet toch hét medium is voor webwinkels. Blijkbaar raakt een webwinkel verdwaald in alle overige reclame's die online zijn. Iederéén wilt reclame maken. Mensen lezen het, onthouden het voor een korte periode en vergeten het weer, aangezien ze met teveel andere zaken bezig zijn. Tenminste dat is mijn ervaring. Zodoende gingen we flyeren en deden we bij iedereen een reclamefolder in de bus. We hingen posters op bij winkels en ook bij ons op het raam zelf. Het viel blijkbaar wel op, want de tweede keer dat we weer een event organiseerden, kwamen er overduidelijk meer mensen langs, wel een stuk of 15. Ze gingen naar huis met goodies, visitekaartjes en foldertjes. Zo weet ik van mijzelf dat als ik zo'n flyer in de bus krijg ik hem wel even apart leg en er later nog eens naar kijk om te bepalen of ik naar de site ga, óf dat ik het misschien nodig heb. Ook bij ons in de buurt zijn mensen met een webwinkel. Ik weet dat zij vaak advertenties plaatsen bij de buurtsuper, flyers bij ons de brievenbus doen, reclame maken door posters op het raam te plakken en met magneetstickers op de auto rijden. Sommigen hebben zelfs een spandoek in de tuin. Het valt op, hoe zou ik anders weten dat zij een webwinkel hebben? Het loont dus wél, maar je moet er veel geld in steken. Ook loont het om op social media te zitten, maar je moet er wel heel hard voor werken. Niet denken dat 1 statusupdate of www of tweet genoeg is, nee, je moet daar de hele dag mee bezig zijn, wil je dat het opvalt. In elk geval van smorgens tot savonds. Toegevoegd na 1 minuut: Op die manier heb je verschillende manieren van reclame maken: ook de mond op mond reclame, en dáár moet je het juist van hebben... dat is algemeen wel bekend. Toegevoegd na 10 uur: Trouwens, bol.com etc, wehkamp, neckerman, otto etc die versturen ook folders en maken ook reclame op andere manier dan via internet, dus zo raar is het echt niet!

Bronnen:
eigen ervaring.

Meestal niet. Voordat mensen echt weer thuis achter de pc zitten zijn ze de flyer kwijt en de link vergeten. Ze gaan dan alsnog op Google zoeken naar de juiste webshop. Dus zorg dat je goed gevonden kunt worden online!

Nee, is geen goed idee en eigenlijk allemaal geldverspilling altijd zie je bij de persoon die flyers uit staat de delen de flyers om hem heen op de grond liggen. Mensen nemen nooit de tijd rustig de flyers op straat te lezen om dat ze snel willen doorlopen en lopen en de flyer lezen gaat niet goed samen. Je kunt het beste in de brievenbus gooien

Je werkgebied is juist heel Nederland of België. Met flyeren bereik je veel te weinig mensen die potentieel klant zijn; dat heeft alleen effect als je een dorpswinkel hebt. Je moet zorgen dat je zichtbaar op internet bent voor zoekmachines en op sites waar webwinkels staan vermeld.

Heft alleen zin als je een hele specifieke/specialistische doelgroep hebt en die daar kan bereiken. Flyeren in het lokale winkelcentrum lijkt mij zinloos

Ik denk het niet, flyers zijn gedateerd naar mijn idee. Beter promoot je het via social media; hyves, facebook, twitter etc

Dat lijkt me niet. Voor een webwinkel lijkt het me verstandiger om via internet te adverteren. Maar je zou ook een advertentie in de krant kunnen zetten om je webwinkel wat bekender te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100