weet iemand een website waar je echt een dier kunt kopen als cadaeu voor iemand en niet alsof?

Je ziet altijd staan (als het er is) dat het symbolisch is. Ik vroeg me af of het ook echt kan worden gedaan?

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik heb het over dit voorbeeld http://www.wnf.nl/nl/shop_fun/adopteer_een_dier/
Meer in wilde dieren dus!

Toegevoegd na 25 minuten:
Nog een verbetering want de antwoorden zijn niet hoe ik het bedoel. Ik heb het meer over een dier adopteren. Je hoort of ziet ook wel eens ADOPTEER EEN PUP. Ik wil dat mijn geld echt naar een bepaald dier gaat! En dus niet zomaar versprijd en in een soort van pot.

Toegevoegd na 19 uur:
oei. ik wist niet dat een vraag stellen zo moeilijk is maar ik probeer het met deze toevoeging. Ik krijg al veel hulp en denk dat ik er wel uit ben maar het liefst wil ik mijn geld als ik bijvoorbeeld naar stichting aap ga er echt naar mijn gekozen aap hebben. Heeft iemand dit ooit gezien of gedaan?
Of is dit volgens jullie ook onmogelijk. Kun je na de adoptie ook je dier bezoeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij stichting Aap kun je een aapje 'adopteren'. Het geld dat je overmaakt gaat dan naar dat aapje toe. Zelf vertrouw ik zulke dingen stiekem niet helemaal, ik denk altijd dat er iets van af wordt gehaald..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Via Marktplaats wordt van alles verhandeld. Maar je zult dan wel alsnog zelf het betreffende beest bij de verkoper moeten gaan ophalen.

Dieren moeten verzorgd worden en als je niet zeker weet of jij (of degene die het dier cadeau krijgt) dat wel kan en wil, moet je geen dier kopen. Ik zou nooit zomaar iemand een dier cadeau geven als ik niet heel erg zeker weet dat diegene er goed voor kan en wil zorgen, niet een paar weken, maar jaren.

Wil je iemand graag een dier cadeau geven, maak dan zelf een leuke cadeaubon, zodat diegene zelf iets kan uitkiezen.

Toegevoegd na 25 minuten:
Ah, nu snap ik je vraag! Volgens mij is er wel eens een actie geweest 'adopteer een koe', voor gezinnen ergens in Africa. Geen idee van welke organisatie het was en of het nog bestaat, maar daar kun je op googlen. In derdewereld landen zijn geiten en kippen ook vaak waardevolle dieren voor arme gezinnen. Is dit ongeveer wat je bedoelt?

Toegevoegd na 33 minuten:
Bijvoorbeeld een geit adopteren voor jonge vrouwen in Uganda, die zo een eigen bestaan kunnen opbouwen voor hun gezin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk niet dt het via internet kan hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zou het via internet kunnen,
zou ik nooit doen.
Liever naar een asiel, dan maar.
12 jaar geleden
Als je bedoelt dat jij je geld wilt geven aan een goed doel zijn er weldegelijk mogelijkheden omdat te doen.

Bij deze stichting:

http://stichtingherpetofauna.com/

Gaat het geld volledig naar 1 diersoort en wel de reptielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij adopteer een pup van de KNGF (van de blindegeleidenhonden dus) kun je (op internet) kiezen welke pup je adopteert en je krijgt dan om de zoveel tijd, ik geloof per maand, een nieuwsbrief via email hoe het met je pup gaat. Er staan verhaaltjes in zoals dat de pup die jij gekozen hebt voor het eerst met het openbaar vervoer is geweest, voor het eerst naar de winkel, hoe het met zijn gezondheid gaat, welke dingen hij geleerd heeft etc. Je adoptie eindigt daarom ook wanneer de opleiding van de hond stopt, ze gaan niet ongevraagd door met afschrijven.

Natuurlijk weet je niet honderd procent zeker dat het geld naar jou pup gaat, maar het idee is er heel sterk, ze houden je echt op de hoogte van die ene pup die jij kiest.
Volgens mij werkt stichting Signaalhonden (geleidehonden voor Doven) met een soort gelijk systeem, deze stichting is echter veeeeeeel kleiner dan KNGF, dus je zou ze ook gewoon kunnen mailen of je 1 specifieke pup kan sponsoren.

Ik hoop dat dit een beetje is wat je bedoelt, want je vraag is nog al lastig. Wat je in je toevoeging schrijft suggereert een andere vraag dan die je in je vraag zelf schreef ;-) Dus sorry als je niks aan dit antwoord hebt.