Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Online winkelen. Vragen over garantie, retourneren en voorwaarden, mode en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Hoe kan een webshop mij uitschrijven van een nieuwsbrief?

Al sinds een paar maanden komen er steeds newsletters binnen van een webshop. Had me uit laten schrijven meerdere keren. Mensen van de klantenservice hebben het ook meerdere keren uitgezet. Kreeg het advies om het afmelden per formulier te doen. Dat hielp ook niet.

Vanuit de klantenservice zijn er vanuit Nederland berichten gestuurd naar het hoofdkantoor. Mijn mailadres is er uit gehaald. Op een of andere manier komt deze er toch steeds weer in. Terwijl ik wel uitgeschreven ben en mijn mailadres er niet meer instaat. Gedacht wordt aan een hardnekkige technische fout waardoor het er toch weer inkomt. Het ligt ook niet bij de klantenservice. Daar zijn ze heel vriendelijk en vinden ze het ook vervelend. Is het voor hun eigenlijk overmacht, denk ik dan.

Het gebeurd niet bij iedereen. Het zou toch gewoon uit te schakelen moeten zijn? Wie heeft hier een idee over?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Is het doorverkopen van producten op vakantieveilingen.nl toegestaan?

Hallo allen,

Ik heb een aantal horloges gekocht via vakantieveilingen.nl, maar 2 ervan vind ik toch minder mooi dan ik aanvankelijk dacht. Is het illegaal om deze nu via marktplaats door te verkopen (met eventueel winst)?
Ik word een beetje zenuwachtig bij de gedachte en ik dacht ik vraag hier even voordat ik de wet overtreed ;)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Mag een bedrijf een dubbel gezonden product toevoegen aan mijn order en mij hiervoor laten betalen?

Ik heb laatst een kettlebell besteld bij een webshop. Het product was op voorraad en zou binnen een aantal dagen bezorgd worden.
Zonder melding werd de bezorgdatum 5 x veranderd waardoor het 3 weken duurde tot ik mijn bestelling kreeg. Toen ik contact opnam via de e-mail kreeg ik geen antwoord een aantal dagen later heb ik het geprobeerd via Facebook messenger en toen kreeg ik de volgende dag bericht. Daarna werd het product bezorgd. Twee dagen later werd er opnieuw een pakket bezorgd wat ik zelf niet heb aangenomen het is hier op de trap gezet door de bezorger in het trappenhuis. Ik heb het niet aangenomen en ook niet opengemaakt. Nu hebben ze mij benaderd en verplichten zij mij nu om het pakket terug te sturen of anders moet ik het bedrag van de 2e kettlebell betalen met 30% korting.
Ik heb aangeboden dat ze een koerier kunnen laten sturen om het (ongeopende) pakket op te halen en dat ik zal zorgen dat ik de deur dan open doe voor de koerier. Ze willen mij echter dwingen om het pakket op te sturen via een verzendlabel dat ze me hebben gestuurd en dat ik dus met een pakket van 10 kilo ga lopen zeulen terwijl zij mij iets sturen wat ik niet besteld heb en niet om gevraagd heb en niet aangenomen heb. Anders gaan ze een factuur sturen. Het mailverkeer gaat over en weer, van de winkel duurt het gemiddeld 3 dagen voordat ze antwoorden en de toon is hooghartig en dwingend terwijl zij iets gedaan hebben wat niet klopt.
Ik ben toch niet verantwoordelijk voor deze kosten?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing