Hoe kan een webshop mij uitschrijven van een nieuwsbrief?

Al sinds een paar maanden komen er steeds newsletters binnen van een webshop. Had me uit laten schrijven meerdere keren. Mensen van de klantenservice hebben het ook meerdere keren uitgezet. Kreeg het advies om het afmelden per formulier te doen. Dat hielp ook niet.

Vanuit de klantenservice zijn er vanuit Nederland berichten gestuurd naar het hoofdkantoor. Mijn mailadres is er uit gehaald. Op een of andere manier komt deze er toch steeds weer in. Terwijl ik wel uitgeschreven ben en mijn mailadres er niet meer instaat. Gedacht wordt aan een hardnekkige technische fout waardoor het er toch weer inkomt. Het ligt ook niet bij de klantenservice. Daar zijn ze heel vriendelijk en vinden ze het ook vervelend. Is het voor hun eigenlijk overmacht, denk ik dan.

Het gebeurd niet bij iedereen. Het zou toch gewoon uit te schakelen moeten zijn? Wie heeft hier een idee over?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Heb ik ook, bij "de gelderlander" en "haarwereld"
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SimonV, daar ga ik naar vragen. Of mijn mailadres uit het systeem halen dan ook betekend dat mijn account dan ook weg is. Bij de webshop in Nederland hadden ze mijn gegevens eruit gehaald, die staat daar niet meer in.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat was een goeie SimonV. Alles was eruit, maar niet het account. Daarvoor is vanuit de klantenservice nu een verzoek verstuurt naar het hoofdkantoor van de kleding webshop. Afwachten dus.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Sindsdien is toch de derde nieuwsbrief weer binnen. En even weer laten weten aan de Nederlandse klantenservice (die mijn verzoek doorgestuurd had naar het hoofdkantoor, zelf kunnen ze mijn account niet verwijderen). Er werd me verteld dat het twee weken kan duren. Het is afwachten met deze soapserie.
Ook gehoord dat accounts van klanten automatisch wordt verwijderd wanneer er langere tijd geen activiteit geweest is. Geprobeerd er op te zoeken, maar niet dit gevonden.

Antwoorden (1)

Als de webshop het niet kan uitschakelen, kunnen wij het zeker niet.
Je kunt wel Mailwasher installeren en hierin aangeven dat deze nieuwsbrief niet wilt ontvangen.
https://www.mailwasher.net/
Of in je mailprogramma een regel maken waarin staat dat post van het betreffende e-mailadres direct naar de prullenbak moet.
.
Je zou de webshop nog kunnen vragen je hele account te verwijderen. Misschien werkt dat.
Toegevoegd op 20 april 2021 09:55: tekst
SimonV