Als ik mijn gezicht scheer krijg ik daarna puistjes en bultjes. Hoe komt dit?

Ik heb geprobeerd voor het douchen, na het douchen (toen mijn gezicht warm was). Andere scheerschuim wil ook niet helpen. Vind dit erg vervelend en wil hier vanaf. Ik heb ook scheergel geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.6K

Antwoorden (6)

Ik heb dit ook gehad, waarschijnlijk heb je een gebruikt scheermesje gebruikt, waardoor er bacteriën op zitten. Gebruik ongeveer om de 10 dagen een nieuw mesje, en o ja, gebruik niet andermans mesje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de verkeerde kant op scheert scheer je je haren te diep weg. Die gaan vervolgens door de huid groeien, en dat zorgt ook voor kleine ontstekingen.

Altijd 'met de richting van de haren' mee scheren.

Een bot mesje levert oko dit soort problemen op, maar is minder waarschijnlijk bij jou het geval, als ik je reactie lees.

(Ik doe gemiddeld 2 weken met een mese voor het te bot wordt)

Toegevoegd na 18 minuten:
In navolging van reacties over scheerrichting: Zie ook http://www.kapsels.net/tips2/scheren3.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet te hard drukken op het mesje laat het mesje het werk doen en gebruik sensitive (voor de gevoelige huid) scheerzeep en aftershave bv. nivea balsem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TIP1: De meeste jongens scheren zich 1 keer per dag. vaak tegen de haargroeirichting in. De wondjes en puistjes die je hebt kunnen niet genezen en zullen (soms ongemerkt) worden opengehaald. de huid krijgt geen kans op genezing! DUS: scheer je om de dag en NIET tegen de baardgroeirichting in. (misschien met uitgaan 1 keer per week) je merkt het verschil binnen een week. TIP2: De meeste mensen gebruiken allerlei producten die de huid uitdrogen. dit stimuleert de huid tot het aanmaken van talg. Extra talg zorgt voor meer puistjes en een vettere huid. DUS: was je huid ‘s morgens en ‘s avonds met een face wash tegen droge huid (bij elke DA te halen, laat je daar gelijk adviseren). 1 of maximaal 2 keer per week kun je je huid met een speciale face scrub scrubben. Smeer een hydraterende dagcrème op je gezicht (ook ‘s nachts). Je huid blijft soepel, kan makkelijker genezen én voorkom dat je huid extra talg aan gaat maken! LET OP: wassen van de huid altijd NA het scheren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb alleen natscheerders in huis, maar ik heb het idee dat een elektrisch apparaat vriendelijker is voor de huid.
Als je nat scheert, wordt de huid weker en dus gevoeliger voor beschadiging.
Voor de prijs van een paar pakjes nieuwe mesjes heb je een elektrisch scheerapparaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij hielp het gebruik van Aftershave prima, ook regelmatig scheren leek bij mij te helpen. dit is heel tegenstrijdig met de voorgaande antwoorden. Ik heb even aftershave balsem(niet prikkend zegmaar) gebruikt en had weer scheerpuistjes. bovendien heeft het gebruik van prikkende aftershave wel iets frissigs.