Stopt je hoofdhaar ook met groeien, wanneer je elke dag een pet, muts, hoed, hoofddoek op hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.1K

Het beste antwoord

Inderdaad groeit het haar altijd door, zelfs nog even als iemand is overleden. Dus haargroeistoppende zaken zijn er niet. Wel verstorende dingen zoals medicatie (cytostatica) Na gebruik en volledige kaalheid komt de groei weer terug na het stoppen van die medicatie. Je zult dus nooit jouw haren onder de pet kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, je hoofdharen blijven maar groeien en groeien.
Je zult toch weer een keer naar de kapper moeten.
13 jaar geleden
Nee hoor, het groeit alleen minder snel en het is slecht voor je haar. Je krijgt b.v. eerder kale plekken, dan als je altijd zonder hoed of pet buiten loopt. Haar heeft gewoon lucht nodig.
Vraag het maar eens aan een motoragent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het stopt niet met groeien, het groeien gebeurt in een haarzakje.
In iedere haarzakje zit het begin van een haar. Dit begin is de haarwortel, deze wortel is het gedeelte van een haar dat zich onder je huid bevindt. Haar groeit aan de onderkant. Nieuwe cellen worden onder de huid gemaakt en duwen de oude cellen door de hoofdhuid.

Misschien groeit het haar wel minder want haar groeit namelijk sneller als het blootgesteld wordt aan de vitamine D die zich in zonlicht bevindt.
Maar ook andere factoren op het gebied van gezond eten bepalen hoe goed je haar groeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het haar stopt niet met groeien, maar kale plekken komen inderdaad wel eerder opzetten. Uit eigen ervaring met brommerhelm dragen heb ik ook geleerd dat wanneer het hoofddeksel zich lang op mijn hoofd bevindt, ik een verschrikkelijke jeuk aan mijn hoofdhuid heb (hoe warmer hoe erger). Maar ik denk dat dit meer komt door het ophopen van zweet op de hoofdhuid, maar echt haargroei stoppen lijkt me niet mogelijk, aangezien het haar vanuit de wortel groeit. De vitamine D kan ook gewoon aangemaakt worden op andere plaatsen in het lichaam.