Mijn dochtertje van 4 is +/- 1 meter groot, maar heeft een heel smalle taille. Enkels leggings passen haar, maar het wordt zo koud...

Weet iemand hoe ik de tailles van "dikkere broeken" (jeans of andere) gemakkelijk kan verkleinen ? Een ceintuur kan ik haar niet aandoen, ze krijgt dat niet goed open en is bijgevolg te moeilijk om op school naar het toiletje te gaan. :-) Of kent iemand een winkel waar ik maat 104 kan kopen, maar waar de broeken een smallere taille of rekker hebben aub ? Bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Antwoorden (6)

Elastiek in naaien
Naar kledingmaker om te verstellen
Knoop verzetten (Bestaan kleine setjes om nieuwe knopen in te slaan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij veel broeken (zeker bij de hema) kun je de taille verstellen met knoopelastiek. Ideaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip, maar zelfs met die knoopelastiek zijn ze te groot. Ik geef haar nochtans te eten hoor ! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo af en toe ;)
die van mij is ook behoorlijk smal, is erg lastig. Maak vaak kleding zelf. Is makkelijker dan je denkt
je zou aan de achterkant binnen een stuk elastiek kunnen naaien.. daardoor rimpelt de broek achter..
of wat extra plooinaden erbij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,
Dat zou ik inderdaad kunnen proberen, bedankt. Heb wel geen naaimachine, weet niet of ik "manueel" dit voor elkaar ga krijgen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan ook zeker met de hand, vroeger deden ze niet anders ;-)
succes..
Koop ook bijna standaard Hema-broeken en trek dan de band nog voor het passen flink aan. Maar er zijn ook wel andere broeken die wat smaller vallen, bijvoorbeeld die van de Zara. Ik heb een prachtig broekje van vintigino of zoiets (duur merk, gekregen) en die zit perfect.
Maar een legging is nu toch nog niet te koud? Eventueel kun je overwegen om een lange thermobroek onder een legging te doen, dan kan ze zelfs op koudere dagen nog wel een rokje aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vingino is dat merk, is inderdaad smalletjes
Er is ook skinny jeans voor kleine kinderen te koop.

Met dat soort maten kun je beter in een speciaalzaak winkelen. Vooral Italiaanse kinderkleding is vaak heel smal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eenvoudige oplossing is: koop een broek, in een kleine maat, die een dikke zoom heeft. Haal de zoom uit en maak hem dunner, zodat de pijpen langer worden.
Ik ben ook geen kunstenaar als het om naaien gaat, dus soms versmalde ik de broek, zonder de band uit te halen. Ziet er niet netjes uit, maar is wel snel en functioneel.
Netter is natuurlijk eerst de band uit te halen, dan versmallen en de band weer terug zetten.
Gebruik van een naaimachine is wel aan te raden hoor! Zeker omdat je regelmatig broeken zult moeten verstellen.