Als je mensen in shirts van bands ziet lopen of andere band merchandise, zijn het vaak rock/metal bands. Hoezo niet van top 40 gedoe?

Ikzelf ben een enorme Metal / Punk / Hardrock fan en loop eigenlijk alleen maar in band shirts, en iedereen die ik voor de rest in band shirts zie lopen is ook van 'heftige' muziek. Nu dacht ik, het kan ook komen doordat ik nou eenmaal meer omga met Metal figuren :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In bepaalde stromingen is het inderdaad veel gebruikelijker om in dagelijkse situaties rond te lopen in bandshirts dan bij andere stromingen.
Maar waarom dat is? Je hebt hier trouwens ook wel een populaire pop-versie van: fans die de kledingstijl, haar- en makeupstijl van hun favoriete zanger/zangeres nadoen.
Annswers
13 jaar geleden
Ja inderdaad het zijn altijd van die metaldudes, goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou je een duimpje geven Fynnya x)
Annswers
13 jaar geleden
Niets mis met metaldudes btw !)

Het beste antwoord

hahaha dat ook + dat de huidige muziek lijsten zo snel gaan dat een shirt al achterhaald is nog voor dat het op de markt is.

de meetse popmuziekanten hebben om de 3 maanden weer een nieuwe cd, het gaat gewoon te snel alemaal.

daarom:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

het zijn vaak ook de fans die zulke t-shirts dragen , het ligt er ook aan wat voor bands of zangers
er zijn zeker ook shirts van mensen die in de top 40 staan maar die dragen over het algemeen het shirt als ze naar een concert gaan van hun idool, ik heb idd nooit iemand in de stad zien lopen met een t-shirt met lange frans erop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien is wel niet cool om met een t-shirt van I love Jan Smith the lopen :P. Maar als je een t-shirt van three days grace draagt zou ik dat wel gaaf vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je fan bent van de top 40, dan ben je niet fan van 1 artiest. Als je fan bent van een band of een artiest dan koop je er sneller een shirt van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die fan zijn van 1 specifieke band of artiest uit de meer standaard-pop. Maar die zie je ook niet vaak met shirts daarvan.
je moet een broek met een foto op je kont dragen, das pas echt mooi....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk denk ik gewoon dat de kans te groot is datje uitgelachen word voor jouw muziek keuze. Bijvoorbeeld is de kans groot dat je uitgelachen word als jongen met een T-shirt van Justin Bieber. Als je een T-shirt draagt van all shall perish kom je dan ook weer intimiderender over :) . (ik draag zelf ook alleen maar band shirts)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beroemdheden als joling en gordon zijn al rijk en hebben die extra inkomsten niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze willen door die t-shirtjes te dragen aandacht trekken voor de mensen die het zien!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het een trend is.. 20 jaar geleden was er wel iets meer variatie in shirts. Ik weet nog dat in mijn tienerjaren de jaren '90 er ook mensen waren met shirts van New Kids o.t.Block, WetWetWet enz, ik liep zelf in Queen shirtjes.
Nu is die trend er niet meer, behalve in de Metal, punk, hardrock en ook de hip-hop wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Beste antwoord tot nu toe
Het hoort meer bij bijvoorbeeld metal.

Maar misschien heeft het ook te maken met de overdaad aan merch die er een jaartje of 10-15 geleden te koop was van bijvoorbeeld de Backstreet Boys en de Spice girls. Zeker van de Spice Girls was het echt erg. Je kon het zo gek niet bedenken of het bestond van de Spice Girls, van slipjes tot lollies tot broodtrommels.

Toen de Spice trend voorbij was, waren mensen gegeneerd dat ze daarin hadden rondgelopen. Sindsdien kan ik me ook geen band/groep meer bedenken die zoveel op de markt heeft gebracht.