Kun je crèmes opsmeren om te voorkomen dat je een baard krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.5K

Het beste antwoord

Ongewenst haar in het gezicht

Ongewenst haar komt meestal voor op de kin, zijkanten van het gezicht en de bovenlip. Als het om een paar haartjes gaat kunt je deze met een pincet verwijderen. Toch kan je door regelmatig gebruik van de pincet irritaties veroorzaken en daardoor littekens.

Er zijn ontharingscrèmes voor het gezicht, maar deze kunnen irritaties en bultjes veroorzaken, bovendien is het resultaat maar heel tijdelijk.

Een niet echt bevredigend antwoord, maar het kan dus wel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ontharingscrème
Er zijn speciale crèmes om ongewenste haargroei in het gezicht te verwijderen. Laat u
door uw apotheker of drogist voorlichten over een geschikte crème. Voordeel van
ontharingscrème is dat het een eenvoudige en snelle manier is om haren te verwijde
ren. Nadeel is de kans op overgevoeligheid voor de crème. Test voor gebruik of uw
huid deze crème verdraagt (Zie testen voor overgevoeligheid).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is er ooit geadverteerd op TV, weet zo niet welk merk en of het wel goed is.
als je elke dag een onharings creme opsmeert komt er geen baard.. je kan ook iedere dag scheercreme gebruiken en dan met een mesje de haartjes verwijderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Eigenlijk is dit geen voorkomen, maar slechts de minuscule haartjes weghalen. Maar ik denk wel dat dit de beste oplossing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja lijkt mij dat er geen haar meer komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook bij ontharingscreme komt het haar gewoon weer terug en niet alle ontharingscremes kun je op je gezicht smeren, dan kun je een allergische reactie krijgen met rode plekken e.d.
Kijk uit hiermee hoor.
Kimath
13 jaar geleden
ik meende ook eens te lezen op een verpakking van ontharingscreme voor de benen, dat je dit niet mag gebruiken voor de bikinilijn of het gezicht. Ook mag je zo'n ontharingsmiddel niet te vaak gebruiken (minstens 48 uur er tussen).
Bedacht ik me later pas :P
Nee, die is er niet. Je baardgroei wordt geregeld door je hormonen. Alleen als je die zou veranderen naar vrouwelijke dan wordt de baardgroei gestopt. Dan zullen er zich ook andere vrouwelijke kenmerken gaan vormen, zoals borsten en ik weet niet of je dat wel wil. Dus koop een goed scheerapperaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nagellakremover verdund met water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet. Er zijn wel cremes die het kunnen vertragen maar voorkomen kan niet.
Wees maar blij jongen, later als je groot bent ben je blij dat je niet altijd met een babyface hoeft te lopen en ook eens wat kunt laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral dat laaste is soms wel erg prettig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Stephanie4 en Loenie maar ik lig even onder de computertafel door de opmerking van Knuppel. :-)))
Nee, dat kan niet. De enige manier waarop je baardgroei definitief kunt stoppen is de haarzakjes onwerkzaam maken, waarbij elektrisch epileren de gebruikelijke methode is.