Zelf mengen: verzorgende olie + poederfoundation. Ja of nee?

Je hebt tegenwoordig van die foundations te koop waar ook 'verzorgende producten' in zitten verwerkt. Maar een vloeibare foundation gebruik ik niet, eigenlijk alleen wat van die mineralenpoeder (id bare minerals) voor onder mijn ogen.

Ik gebruik dagelijks een verzorgende huidolie met vitamine E enzo.
Maar kan ik dit ook doorelkaar doen? Dus eerst een dun laagje olie, licht inmasseren en dan -nog voordat het droog is- wat van die foundationpoeder erdoorheen doen? Zou dat geen verschil maken, of wordt dan de poeder ook opgenomen samen met de olie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Dat lijkt me niet. De poeder over de olie nadat deze goed is ingetrokken is de beste manier om deze te gebruiken. Het is maar de vraag of het goed mengt. De poeder is bedoeld voor droog gebruik.

Toegevoegd op 11-05-2009 12:45:21
Uitproberen en je weet het zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zulke tips staan wel vaker in 'de bladen' maar dan is het wel zo dat zowel de foundation en de verzorgende middelen op basis van hetzelfde zijn (waterbasis/oliebasis) anders lijkt het met dat de prodcten niet goed mengen, je krijgt zo geen mooi/goed resultaat. Olie blijft toch drijven op water? Ik denk dat de poeder erop blijft liggen en helemaal niet intrekt..Maar proberen kun je altijd, als het werkt wil ik het weten :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een olie werkt verzorgend volgens mij, het poeder kan uitwendig geen verzorgende werking hebben, hooguit een camouflerende of beschermende verwerking. Een vloeibare foundation kan je veel beter gelijkmatig aanbrengen dan een poeder lijkt me. De vloeibare foundations zijn ook gewoon een poeder die in olie/water gesuspendeerd zijn, dus zelf mengen kan prima. Poeders hebben altijd een olieadsorptie-getal en vaak ook een wateradsorptie-getal, dat wil zeggen dat je ze in ieder geval kan mengen met een olie.