De termen worden in het algemeen door elkaar gebruikt, dus ik denk dat er geen verschil tussen zit.
13 jaar geleden
Er zit geen verschil in voor allebei is het een andere naam voor sportschoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speakers klinkt wat hipper ;)
Gympen is nederlands, sneakers engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sneakers is de modernere benaming en klinkt duurder dan gympen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen verschil tussen sneakers en gympen het zijn gewoon sportschoenen. Een sportschoen is een schoen die speciaal is gemaakt voor het dragen tijdens sportactiviteiten. De schoenen worden echter, vooral door de jeugd, ook als vrijetijdsschoenen gedragen. Sportschoenen zijn doorgaans licht van gewicht, met een kunststof zool en met soms flitsende kleuren. En andere namen voor sportschoenen zijn sneakers of gympen.