Hoe weet ik welke kleur ik het beste kan dragen?

Ik draag best veel wit, zwart, beige en af en toe olijfgroen en donkerblauw. Nu wil ik eigenlijk meer kleuren dragen. Zou iemand voor alle haartypen iets kunnen vertellen wat goed staat? Ik heb bruin haar en mijn vriendin blond. Wat staat daar het beste bij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (7)

Zwart en wit passen bijna bij alles alleen moet je zorgen dat je wit deels breekt met een andere kleur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan van die 'kleurenwaaiers' en gespecialiseerde mensen die daarin advies geven. Kan alleen even niet op de naam komen hoe dat heet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Google eens op kleuradvies.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of kleurenanalyse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eens een kleuren waaier pakken. Kleuren zoeken die je mooi vindt. Dagje shoppen en je weet wat je mooi staat en je vindt t zelf nog mooi ook.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag: "welke kleur kan ik dragen", is niet zo 1 2 3 te beantwoorden.
Het heeft niet alleen te maken met je haarkleur, maar ook met je huidskleur en de kleur van je ogen.
Kleuren consulentes gaan uit van de 4 seizoenen. Je hebt Zomer-, herfst-, winter- en lentetypes.

Op de onderstaande pagina's vind je heel veel informatie en tips.

Succes!

http://home.hccnet.nl/a.slob/Pagina's/welk_kleurtype_ben_ik.htm

http://www.firanet.nl/beauty-tips/seizoenstype/

http://www.hoedoe.nl/mode-uiterlijk/kleding/hoe-kies-ik-de-kleur-van-mijn-kleding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, het heeft niet alleen met je haarkleur te maken: +
Je smaakt speelt natuurlijk een belangrijke rol. Maar inderdaad ook je haarkleur. Tevens de kleur van je ogen, de tint van je huid, en de vormen van je lichaam. Je zou het eens kunnen vragen aan een kleur- en stijladviseur / -adviseuse. Voor een voorbeeld, zie de link.
Succes, en je vindt vast iets moois!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak kun je op internet kleding sorteren op kleur. Als je op een webwinkel iets leuks ziet, kun je eventueel kijken of het in de winkel verkrijgbaar is.
Het gaat niet echt om de kleur alleen, maar ook vaak jou eigen smaak en de beoordeling van anderen. Neem een goede vriendin mee die kan je mee helpen beslissen en hopelijk vind je een leuke outfit! :)
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
En eigelijk vind ìk dat je alles aan kunt wat je leuk vind. ;) Welk kleurtje je maar leuk vind, keuze genoeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke kleuren en tinten jou het beste staan, is afhankelijk van de kleuren van je huid, ogen en haar. Op die volgorde van belangrijkheid. Met alleen een haarkleur kan niemand je goed adviseren. Bovendien zijn er verschillende tinten blond en bruin. Door een kleuradvies ontdek je welk type jij en je vriendin zijn en welke kleuren en tinten jou het beste staan. Iedereen kan nl. wit en blauw dragen, maar je moet wel weten welke tint (rookwit, spierwit, oesterwit, koningsblauw, inktblauw, pauwblauw, etc.). Na een kleurenanalyse krijg je een kleurenwaaier mee met alle kleuren en tinten die jouw gezicht laten stralen. Let op: bij sommige kleuranalisten moet je deze apart kopen! Ik geef zelf kleur- en stijladviezen in Rosmalen (www.colourpassion.nl), maar je zou ook kunnen kijken op http://www.de-kleur.nl/14_analisten.html voor een overzicht van kleuranalisten. Succes!