Zijn er goedkope zo natuurlijk mogelijke middelen om je lange haar te behoeden voor afbreken en evt sneller groeien te stimuleren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Cryofiel
12 jaar geleden
Waarom wil je zo natuurlijk mogelijke middelen? Waarom kies je niet voor middelen die zo min mogelijk nadelen hebben voor je haar en voor het milieu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vandaar dus zo natuurlijk mogelijke middelen... dus plantaardige bijvoorbeeld...
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik kies liever voor een middel dat mijn haar zo goed mogelijk beschermt, en dat het milieu zo min mogelijk tot last is. Als dat een natuurlijk, plantaardig middel is, gebruik ik een natuurlijk, plantaardig middel. Als dat een natuurlijk, dierlijk middel is, gebruik ik een natuurlijk, dierlijk middel. Als dat een door mensen geproduceerd middel is (wordt vaak "chemisch" genoemd), gebruik ik een door mensen geproduceerd middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan. Ik gebruik ook niet alleen maar natuurlijke middelen, maar als het baat heeft heeft het wel mijn voorkeur.
Cryofiel
12 jaar geleden
Mijn voorkeur gaat uit naar het *beste* middel. Soms is dat een natuurlijk middel, soms een kunstmatig middel. Of iets natuurlijk is of niet, vind ik totaal niet relevant. Het gaat erom dat ik het *beste* krijg. Zonder discriminatie. Zonder vooroordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is goed hoor :) maar ik denk niet dat als ik bijvoorbeeld, om te verzorgen, henna gebruik, een ander middel zich gedicrimineerd voelt :P
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat ik maar wilde zeggen is: ik blijf me verbazen dat mensen niet voor het beste product kiezen, maar dat ze bepaalde producten al bij voorbaat uitsluiten. Vanwaar die wens tot beperking? Als ik naar de dokter ga en ik krijg pillen - wat zou die dokter dan denken als ik eis dat ik langwerpige gele pillen krijg? Als ik vertel dat ik ronde oranje pillen bij voorbaat uitsluit, ook als die veel beter zouden zijn voor mijn klachten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig zijn die produkten geen mensen :) Ik snap je standpunt wel cryo, maar mijn ervaring is dat veel van die dure middeltjes achteraf juist vaak afbreuk doen aan je haar. Het heeft er tien jaar over gedaan zo lang te worden. Henna heeft mijn haar bijvoorbeeld heel goed gedaan, maar voor de punten die afbreken heb ik nog niets gevonden dat echt gezond is voor mijn haar, en vandaar mijn vraagstelling dus. t Is ook gezonder voor mijn portemonnee daarnaast als ik het uit de natuur zou kunnen halen, dus ja meerdere redenen. Ik zou niet per definitie het beste kopen als dat megaveel geld gaat kosten.
Cryofiel
12 jaar geleden
Met 'het beste' bedoel ik ook hoeveel het gaat kosten. Het kernpunt is: beperk jezelf niet al bij voorbaat. Houd een open blik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je gelijk in

Het beste antwoord

Een schaar. Is natuurlijk (ijzer), zal je lichaam niet verder beïnvloeden en hersteld het haar vanuit je innerlijke lichaam vanzelf.
Daarnaast heeft een gezonde mentale en lichamelijke aandacht ook positieve eigenschappen. Dus niet veel stress en gezond eten...

Toegevoegd na 1 uur:
Door je reactie is er natuurlijk ook nog een heel ander punt. Je zegt dat het ook weer broodnodig is om naar de kapper te gaan. En daarmee zal je ook zelf weer 'positieve' aandacht geven aan je haar.
In de kern van je vraag heb je momenteel een 'negatieve' aandacht. Dus volgens "the secret" komt alles precies zo uit hoe je aandacht ligt.
Net zoals bij planten, doen ze het beter als je voor ze zingt:-) Ook je haar/lichaam werkt op dezelfde wijze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet sowieso weer eens gebeuren ^^ t zal daarna ook wel weer helemaal ok worden ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, dus weer een beste antwoord verdient:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ej niet op de zaken vooruit lopen u.u
Dan verwacht je het en gebeurt het juist niet... óók en principe van the secret :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
trouwens hoe zou het gaanals je ijzer in je haar smeert? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet verwachten of hopen... WETEN. Als je ijzer in je haar smeert, dan gebeurd er precies wat je 'denkt' dat er gebeurd. Wat denk je dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die schaar haha het deed wonderen :) mis wel een stukje lang haar, voelt "kaal"O_O maar wel gezond...

Andere antwoorden (6)

Ja die zijn er. Gewoon heel gezond eten. Zorgen dat je genoeg fruit en genoeg groente eet elke dag. Voldoende beweging. En voldoende slaap. Eten uit de schijf van vijf en dan liefst biologisch, maar dat is niet goedkoop. Dat is niet alleen voor je haar trouwens, maar voor alles. je nagels,je huid en eigenlijk voor werkelijk alles. En je haar zachtzinnig verzorgen. Daar is al een vraag over hier. Over schubben en dergelijke dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens wonderolie meid, werkt heel goed.
je kan een masker doen; dat heet ''hot oil masker''. dan maak je een handdoek warm met warm (heet!) water, je wrijft je haar in met wonder olie. (kan ook mengen met olijfolie) en je laat dit een 20 tal minuten zitten.

ook kan je als bescherming een beetje olie in de punten doen, en als je een droge hoofdhuid hebt een beetje op je hoofd. kijk met het laatste wel uit, want je haar word natuurlijk heel snel vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hieronder een site met leuke en natuurlijke haarverzorgingstips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heel simpel maar doeltreffend middel: koop of maak een satijnen kussenhoes voor je hoofdkussen. Je haar kan dan los 's nachts (elastiekjes beschadigen je haar) zonder dat het in de war raakt en je het moet ontklitten in de ochtend. Werkt perfect, je haar zal je dankbaar zijn :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine E is voor je haar en nagels echt een must!

Er zijn pillen en capsules te koop, alleen weet ik niet of dit natuurlijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het wassen je haar naspoelen met een beker verdunde azijn. Als er restjes zeep oid zijn achtergebleven, dan neutraliseert het azijn dit. Ook geeft het een prachtige glans aan je haar en als je haar glanst komt dat doordat je haarschubben gesloten zijn en het haar dus glad is en glad haar beschadigd minder gauw, alleen de dode gespleten punten is maar 1 manier voor: minstens 3 centimeter afknippen. Nee geen zorgen, zodra je haar droog is is de geur van de azijn verdwenen