Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het als ik mijn nagels lak, dat na 2 dagen de lak er alweer afgaat?

met name aan de bovenkant, zie ik mijn witte nagelrand dan weer. Doe ik iets fout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je het witte halve maantje na twee dagen weer zit, dan groeit je nagel gewoon heel snel.

Slijt alle nagellak er snel af, dan heb je of geen goede nagellak of je lakt verkeerd of je gebruikt je vingers dusdanig dat je je nagels veel stoot.

Nagellak breng je altijd aan op vetvrije schone nagels. Het kwastje in het potje dopen en even licht afstrijken. Vervolgens breng je 'de grote druppel' als eerste op het midden van de nagel aan en daarna ga je van boven naar beneden strijken in max. 3 streken. Als je klaar bent met beide handen herhaal je dit nog een keer. Voor echte goede hechting kun je nog een topcoat aanbrengen, dit is blanke harde nagellak.

Laat je nagels minstens een uur goed drogen voordat je ze weer gebruikt. Zo moet nagellak toch een week goed zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer eens een een doorzichtige, sterke topcoat over je gewone nagellak te lakken. Of heb je dat al gedaan? Dan kan het ook aan het merk liggen..

Toegevoegd na 1 minuut:
En is het altijd hetzelfde merk wat je gebruikt? Je zou eens wat kunnen vergelijken, want er zijn genoeg lakjes die wel meer dan 2 dagen vasthouden.. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk omdat je de bovenkant van je nagel het meest gebruikt en m misschien stoot?
Het blijft wel langer zitten als je over je gewone nagellak een laag blanke lak doet. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding