Kan grijs haar "oplichten" als het geverfd is?

Mijn haar is bruin geverfd, en ik vroeg mij af, als je een paar grijze haren hebt, dan die de kleur dan niet "pakken" of niet goed, en dat het dan "blond" lijkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Nee, grijze haren lijken niet blond, maar gewoon grijs. En ze pakken inderdaad moeilijker kleurstoffen aan. Daarom moet je grijs(wordend) haar anders verven (andere pigmenten, andere sterkte chemicaliën) dan natuurlijk (blond) haar.

Als ik mijn haar bij de kapper laat verven zoekt ze zich eerst een ongeluk naar grijze haren (die er niet zijn) voor ze besluit welke verf ze gaat gebruiken. Op mijn vraag of dat uitmaakt was het antwoord ' ja' , maar ze kon me helaas niet duidelijk genoeg uitleggen waarom. ('t Was maar een goedkope kapper ;-) ).

Als het haar niet met de juiste verf behandeld is en de grijze haren geen kleur hebben opgepakt, lijken ze echter niet blond, maar gewoon grijs. Blondines echter worden vaak niet grijs maar wit, waardoor het wellicht wat lastig te zien kan zijn. Of het dan ' blond lijkt' zit hem een beetje in het oog / de wens van de waarnemer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na tijdje wassen en uitgroei zie je grijze haartjes.
Ik verf mijn haar ook na een tijd zie ik ook weer grijze plekjes.