Kan je cosmetica mengen?

Ik vraag me af of je bijvoorbeeld twee kleuren nagellak bij elkaar kan gooien om een nieuwe kleur te creeren. En als je een nailharderner bij een normale nagellak doet? heb je dan een nailharderner met een leuk kleurtje of gaat de werking dan verloren?
En hoe zit dat met parfum? Kan het (toevallig) zo zijn dat je een lekker parfummetje krijgt als je twee testertjes bij elkaar gooit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Twee kleuren nagellak bij elkaar gooien lijkt mij geen enkel probleem, ik zou wel beiden van hetzelfde merk nemen. zelfde geldt eigenlijk voor het mengen van twee parfums,of het lekker gaat ruiken...? tja, dat zal wel een kwestie van smaak zijn denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe het zit met nagellak, geen idee. Wel weet ik dat mijn moeder vroeger haar lekkerste parfums door elkaar gooide en daar kwam dan haar persoonlijke parfum uit die ze dan haar naam gaf. Of het lekker is hangt denk ik af van de luchtjes die je mengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de basis van de nagellak als deze de zelfde zijn dan zal het geen probleem zijn. De basis van bijna alle nagellakken is blank en daar wordt kleur aan toe gevoegd dus kan je ook de kleuren samen voegen. Het probleem zal waarschijnlijk zitten in het mengen en hoe krijg je de inhoud van die flesjes bij elkaar of als je ze allebij in een bakje doet weer terug in het flesje.
Het mengen van parfums moet ook mogelijk zijn want in de fabriek menggen ze ook stoffen bij elkaar maar dan kan je de verhouding bepalen van de ene geur en de andere geurstof. In parfums zitten meerdere geurstoffen dus je mengt niet een stof met de andere maar een aantal stoffen bij een ander aantal stoffen en daar kunnen stoffen tussen zitten die apart of in combinatie met de gemengde stoffen het goed doet maar als je een verzamelingen bij elkaar gaat gooien is de kans heel groot dat de nieuwe lucht niet zo lekker zal zijn als de twee afzonderlijk.