Dit betekent dat je veel talgvorming in/op je neus hebt. Een gezichtstonic met alcohol kan hierbij uitkomst bieden. Alcohol droogt (ook uitwendig) de huid uit, dus dan wèl alleen gebruiken op de plekken waar je extreem veel talgproductie hebt.

Overigens kun je ook heel makkelijk zelf een gezichtstonic maken op basis van alcohol. Hiervoor kun je bijvoorbeeld (ca. 100 ml) pure wodka gebruiken (=geurloos, en ca. 37,5%), met evt. toevoeging van een paar druppels etherische olie tegen grote poriën. Begin met 5 druppels etherische olie, en voeg later evt. meer toe om het gewenste effect te krijgen. Persoonlijk zou ik - afhankelijk van het soort olie- niet verder gaan dan 10-15 druppels op 100 ml.

Gèèn pure alcohol gebruiken (dus waar je je thermometer ed. mee schoonmaakt) want dat is er niet geschikt voor.

Hieronder vindt je een hele lijst met etherische oliën en hun werking. Er staat ook bij wat goed is tegen overmatige talgproductie en grove poriën. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
PS. En etherische olie mag je - met uitzondering van een enkele- ook nooit rechtstreeks op de huid aanbrengen, maar moet je altijd verdunnen met een zgn. 'drager' (olie, creme, zalf, of in dit geval alcohol)