Kun je t-shirts ook bedrukken zodat het er al een beetje vaal/gedragen uitziet (stone-wash effect)?

Ik moet t-shirts laten maken die een soort rond wapenschild met tekst bevatten. Dat moet er stoer uitzien. Dus niet een nette lijntekening maar een beetje vaal/streperig. Kan iemand me vertellen of je dat kunt drukken, wie dat kan ontwerpen? Dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1K

Antwoorden (1)

Drukken is best lastig. Wat altijd werkt (vaak vinden mensen het vervelend omdat ze juist strakke lijnen willen) is om het shirt eerst netjes te bedrukken, en het daarna in de wasmachine en droger te doen. De opdruk 'breekt' als het ware en dit geeft een streperig effect.

Om het vaal te maken kun je een beetje bloem in je hand doen en het er zachtjes over heen 'strooien'.
Daarna wrijf je het er stevig in, vervolgens was je het gewoon een keer.