Waar begin je met strijken van bijgaande rok: bovenaan of onderaan? (ik wil wel alle lagen strijken)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K

Antwoorden (4)

Bovenaan en dan strook voor strook op het uiteinde van de strijkplank leggen en strijken.
Als je de bovenste strook hebt gedaan,kun je deze omslaan om aan de volgende strook te beginnen totdat je alle stroken gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je reactie! Ik ben op deze manier 10 minuten bezig geweest... Is er geen andere (snellere) methode?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de stomerij[grapje] Nee ik zou het niet weten of je zou het advies van Annigje moeten proberen.
Ik zou de rok binnenstebuiten keren en dan vanaf de onderste laag gaan strijken. Dan kun je het gedeelte wat je al hebt gestreken over de punt van de strijkplank laten vallen... Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Aan de binnenkant zie je in dit geval geen stroken, dus dat werkt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde bij een jurk en het werkt perfect,je moet het ook laagje voor laagje strijken,je kunt de laagjes toch om laten vallen/omslaan...Ook als je het rokje niet binnenstebuiten keert trouwens...
Ik zou deze rok niet strijken. Ik heb zelf een jurkje met het zelfde rimpeleffect en die heb ik nog nooit gestreken, geen kreukel te zien.
Als je deze rok direct uit de machine haalt als hij is gewassen, even goed uitslaat en netjes ophangt op te drogen (aan de tailleband) dan zijn er waarschijnlijk nauwelijks kreukels te zien.
Deze rok heeft zoveel plooien dat een kreukel als snel onzichtbaar is, het is niet het soort rok dat keurig gestreken hoort te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Plus. Zo zou ik het ook doen.Ik noem dat altijd: strijken aan de waslijn.
Je hoeft bijna niets te strijken als je genoeg aandacht besteed aan het ophangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Ivana :)
+ voor jou Annigje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En heb je een goed stoomstrijkijzer kan je hem zo nodig hangend nog even 'strijken', even de stoom erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een goed idee nelly :)
Bewerk deze rok met stoom.
Werkt altijd en kost minder tijd.