waarom stinkt nagellak zo

Hoewel ik zelf vind dat het meevalt wordt mijn vriend zowat stoned van de geur. Ik moet dus buiten mijn nagels lakken
Waarom stinkt dat zo? Kan daar geen lekker geurtje in

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.7K

Het beste antwoord

Een antwoord: de oplosmiddelen die erin zitten. Dit is vaak aceton, een erg agressieve oplosmiddel die ook nog eens een zeer penetrante geur heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hadden de fabrikanten dat allang gedaan als het praktisch en uitvoerbaar was geweest. Er is immers vraag naar. Echter, het is chemische troep waarmee je te maken hebt. Het is beter dat het vies ruikt en dat je op die manier zo weinig mogelijk in contact bent met dat spul. Houden zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mh75 volgens mij zit je fout in nagellak zit geen aceton
aceton word juist gebruikt om nagellak te verwijderen(nagellak remover dus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen. Aceton is idd een oplosmiddel. Daarmee hou je iets wat eigenlijk een vaste stof is, vloeibaar. Zo wordt de lak vloeibaar gehouden. Of het een andere stof is, zou kunnen. Mijn verhaal blijft evengoed gelden...
Ivana
13 jaar geleden
Het is absoluut geen aceton. Aceton is alleen voor het verwijderen van de lak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok... Nu heb ik het opgezocht: Ethylacetaat. Het heeft een karakteristiek zoete geur. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethylacetaat#Gebruik_en_voorkomen

Andere antwoorden (3)

Dat komt door de toevoegingen,die de lak snel doet uitharden. Een advies: Als je je nagels gaat lakken is het beter je vriend zo lang buiten te zetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vaak zit er amylacetaat in. Nederlandse naam: peren-ether. Een heel vluchtige stof die zoet ruikt en waar je inderdaad een beetje high van wordt als je er met je neus op zit.

(Ik vind het een heerlijke geur, maar "smaken" verschillen.)
13 jaar geleden
Het oplosmiddel aceton, wordt bij de jeugd(zeer jonge kinderen al) in verweggistan gebruikt om stoned te worden. Je ziet ze op straat lopen en snuiven aan een fles.

Vaak gebruiken ze lijn om stoned te raken, daarom heet het hele snuif-gebeuren ook lijmsnuiven.