Knippen in wollen pullen ? Gaan ze niet uitrafelen? Hoe hou ik dit tegen?

Ik wil mijn wollen pullen van mij kol, zodat ze meer over me schouders hangen. Maar als ik dat doe gaan ze uitrafelen. Dus hoe los ik dit op? Met een zigzagsteek op de boord ?

Toegevoegd na 42 seconden:
* mijn kol van mijn wollen pul afknippen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.5K

Het beste antwoord

Hoe zit die kol vast?
is hij doorlopend vanuit je trui, of er later aan vastgemaakt. In het laatste geval is het een kwestie van lostornen, in het eerste geval ben ik bang voor rafels ja. Is er geen kledingherstelwinkel in de buurt die het kan bekijken en advies geven?
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

voor dat je in rekbare stof gaat knippen, moet je het gedeelte dat aan de trui blijft, zigzaggen, met de naaimachine of met de hand.
doe je zoiets na het knippen, dan rekt het onwijs uit.
bedenk wel dat een afgeknipte rand niet mooi is, daar moet je iets op verzinnen.
wat je ook kunt doen is de zigzag rand op de kol doen, zo'n 1,5 centimeter van de halsrand, de rest van de kol afknippen en het overgebleven randje naar binnen vouwen en vastnaaien.