Er zitten allemaal pluisjes op mijn zwarte broek, kan ik hem dan beter binnenstebuiten wassen?

Het is een spijkerbroek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
10.6K

Het beste antwoord

Dat maakt op zich niet zo veel uit.
Als hij droog is kun je er met een roller overheen.

Dat zijn van die plakrollers waar stof, haren en pluisjes aan blijven plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sowieso kun je spijkerbroeken beter binnenstebuiten wassen. als je niet een rollertje hebt kun je er ook met een scheermesje overheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, dat maakt niet uit. Sterker nog: Hard kans dat de pluisjes er dan nog opzitten na het wassen.
Was 'm niet binnenstebuiten, maar even zonder ander wasgoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook van dat dikke tape gebruiken. Je broek binnenstebuiten houden totdat je hem aantrekt. Die roller is trouwens ook te koop bij Ikea voor 1 euro ofzo.
13 jaar geleden
je kunt hem ook nog een poosje in de wasdroger laten draaien op de koude stand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het je niet uitmaakt of je jeans er weer als nieuw uitziet met opgefriste kleur dan moet je eens 'HG vaal textiel weer nieuw' proberen. Een sopje hiervan verwijdert ook pluisjes, bolletjes en de zogeheten 'pillen'. Het zit in een plastic pot en is poeder. Je neemt 7 afgestreken eetl. op 5 ltr. water voor de handwas en laat hem hierin weken (minimaal 3 uur).
Tijdens het weken de jeans even omkeren. na het inweken niet uitwringen maar voorzichtig uitknijpen, daarna 2 keer uitspoelen in warm water, dan weer uitknijpen. Evtl even centrifugeren om het meeste water eruit te krijgen. Daarna uitkloppen en laten drogen. Hij is weer als nieuw!
Je kunt hem ook aan het wasmachinepoeder toevoegen en samen met gepilde truien, shirts e.d. een vernieuwingsbeurt geven.
amc
13 jaar geleden
In zo'n geval pak ik een rol brede plakband, scheur een stuk af - lang genoeg om een rol te maken rond mijn hand - en dep daarmee alle pluisjes en haren van het zwarte goed.