Kan je shampoo's combineren?

Ik gebruik al jaren head&shoulders voor beschadigd haar (omdat ik mijn haar altijd styleer, en het helpt tegen roos)
Een keer tijdens het douchen had ik niet genoeg shampoo meer en heb toen andrelon glad en steil erbij gebruikt. De combi van die 2 bevalt me wel en wil dit eigenlijk altijd doen, maar is het slecht voor je haar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.7K

Het beste antwoord

Het zal niet slecht voor je haar zijn. Wel zal de werking van de shampoo's veranderen. Er zit zitten vele stoffen in de shampoo die verzeping effect hebben. Als voorbeeld zit vaak natriumlaurylsulfaat in, hierdoor wordt alle vet uit je haar verwijderd. Mocht je twee shampoo's samen inbrengen kan de werking hiervan verminderen. Dit merk je aan minder schuim vorming.

Mijn advies is om ze niet tegelijkertijd in te brengen, maar vlak na elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik koop nooit dezelfde shampoo of conditioner, de ene keer koop ik bijvoorbeeld shampoo van head&shoulders en de conditioner van garnier, de volgende keer de shampoo van ultra doux en de conditioner van nivea... Ik denk niet dat dit slecht is voor je haar. Jij gebruikt natuurlijk twee shampoo's door mekaar. Ik denk niet dat dit slecht is maar juist goed, want je bundelt de 'krachten' van de ene shampoo met die van de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover ik weer blijft je haar gewoon hetzelfde ( of beter ), ga je gang.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar als je steeds andere shampoo gebruikt kan het zijn dat je roos krijgt ! Dus steeds 2 dezelfde mengen. Of gewoon eentje. Het is gelukkig niet duurder om 2 flessen te kopen. omdat je van de ene fles ook minder gebruikt omdat de andere hoeveelheid van fles b is. ( hmm, ingewikkelde zin, haha )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom jarenlang anti-roos shampoo gebruiken, dat soort produkten gebruik je alleen als je roos hebt.
Je slikt toch ook geen paracetamol als je geen hoofdpijn hebt?
Ik zou ook geen vezorgingsproducten mengen, maar vandaag het ene en morgen het andere merk/soort is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger erg veel last gehad van roos en head&shoulders was de enige shampoo die bij mij hielp, sindsdien ben ik het altijd blijven gebruiken. Het is ook tegen beschadigd haar, iets waar ik last nu veel last van heb (door eigen schuld wel)