Wat is precies het verschil tussen dag- en nachtcreme?

Wat gebeurt er als je de dagcreme in de avond gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Een goede dagcrème bevat een UVA/UVB bescherming van minimaal SPF 15. Speciaal voor de oudere huid zijn er crèmes die reageren op drie tekenen van huidveroudering: rimpels, het slapper worden van de huid en verlies van stralende teint.Pro Calcium
Een dagcrème waaraan bijvoorbeeld extra calcium is toegevoegd helpt de oudere huid om haar substantie en stevigheid weer terug te krijgen.

Nachtcrèmes
Naar het begin van dit item

Het biologische ritme van de huid is ’s nachts anders dan overdag. De huid kan zich dan ook ’s nachts sneller herstellen. Daarom zijn nachtcrèmes voedend, herstellend en vooral hydraterend (vochtinbrengend). Natuurlijk zijn er ook hydraterende dagcrèmes, maar het verschil tussen de dag- en nachtcrème zit in de ingrediënten, samenstelling en werking. Die is bij een nachtcrème net even anders. Zo bevat een nachtcrème bijvoorbeeld geen UV-filter en is vaak iets romiger of vetter. Ook geur en aroma zijn meestal anders.

Dagcreme in de avond zal minder een probleem zijn dan de nacht creme overdag, omdat je dan geen UV bescherming hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nachtcreme is iets vetter dan dagcreme, je krijgt er een iets glimmendere neus van en daarom gebruik je het overdag niet.
Als je 's avonds dagcreme opsmeert, zul je dus 's nachts iets minder glimmen en 's ochtends iets minder 'gevoed' (of vettig) aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een jonge huid, amper mimiekrimpeltjes, dan kan je enkel een dagcrème gebruiken. voor mensen met een droge huid is het aan te raden die ook 's avonds na de reiniging op te doen voor het slapen gaan.
een nachtcrème is vaak een stuk vetter, voedzamer of rijker dan een dag crème en trek vaak langzamer in de huid.
Dat stoort 's nachts niet. maar dat wil je niet tijdens je ochtend rush...