Ik heb een (na mijn gevoel) vette gezichtshuid. hoe kom ik daar van af?

Ik heb een nogal vette gezichtshuid en veel , heel erg kleine (soort van puistjes), hoe kom ik daar van af en wordt mijn huid weer dan zoals ik 10 was. Lekker egaal??

Toegevoegd na 15 uur:
17 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Nee, je huid wordt NOOIT meer zoals toen je tien was.
Tegen een vette huid zijn wel allerlei middeltjes te krijgen, maar het beste is er niet te veel aan te doen en gewoon lekker wassen en geen troep er op smeren.

Middelen speciaal voor een vette huid en gewone zeep zijn vaak een beetje té agressief, waardoor je huid weer kan uitdrogen. Gebruik ze dus niet of met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weet niet hoe oud je bent?
Maar een vette huid kun je het beste gewoon met lauw water wassen..en verder niks aan doen!
en dan gaat het meestal vanzelf weer over..is dat niet het geval, en heb je een steeds meer vettere huid..ga dan naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een specialist!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel oorzaken voor een vette huid.
Kan erfelijk bepaald zijn, of een fout dieet, of je leeftijd.
Het hoort bijvoorbeeld heel erg bij de pubertijd.
Door vochtigheid en heet weer kan dat verergeren.
Je ziet met dit warme weer heel veel glimmende gezichten.

Ga geen al te agressieve middelen kiezen.
Dan worden de talgklieren maar extra geprikkeld.
Reinigen is heel belangrijk, met heel veel warm water en een goede reinigingszeep of ander product speciaal voor de vette huid. Van hetzelfde merk ( bij Kruidvat hebben ze een serie voor de vette huid) kun je een antibacteriële lotion en een creme kopen.
Af en toe een klei- of moddermasker is ook goed.

Niets uitknijpen!

Als je het kan betalen is een goede schoonheidsspecialist erg fijn om af en toe je gezicht te laten verzorgen.

Eet genoeg verse groente en fruit.
Drink veel water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kom je alleen van af door wat ouder te worden. Als je pubertijd voorbij is krijg je vanzelf een "normale" huid. Wat je nu vooral niet moet doen is eraan pulken of de puistjes uitknijpen. Dat veroorzaakt nl weer meer infecties en je krijgt er littekentjes van.
Je huid gewoon wassen met water zonder zeep is het beste voor een vette huid. Doe dit 's morgens als je net op bent en 's avonds voordat je gaat slapen.
Je zult zien ..... over enkele jaren ziet je huid er heel anders uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je niet meer in de leeftijd bent waar dit er eigenlijk een beetje bijhoort ga dan naar je huisarts. Hij/zij kan je doorverwijzen naar een dermatoloog die hiernaar kan kijken. met de juiste medicatie heb je weer een prachtige huid. Mensen wachten vaak veel te lang hiermee waardoor je weer van die vervelende littekens hebt. Waar je dan weer andere behandelingen voor moet volgen.
Laat je niet te makkelijk afschepen met het komt allemaal wel goed. Soms komt het niet goed en dan is thuisdokteren leuk maar dan kan het het beter aan de experts overlaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier ook veel last van. Deze welt nog extra op wanneer ik mijn huid niet verzorg of teveel in de zon heb gelegen.

Mijn tip is om je huid goed te reinigen. Elke dag ('s morgens & 's avonds) reinig ik mijn gezicht met melk, lotion en een scrub. Met als laatste een dagcrème tegen de vette huid.(zeer belangrijk) En 's avonds een nachtcrème voor de vette huid.

De producten die ik gebruik zijn speciaal tegen de vette huid maar niet agressief! Buiten mijn nachtcrème zijn al mijn producten van rituals. Mijn nachtcrème is van nivea (bye bye spot).

Een extra tip, je bruin kleurtje verdwijnt niet wanneer je je gezicht verzorgt / scrubt. Het houdt juist de kleur langer maar voorkomt (kleine) puistjes.

Pas op wanneer je een gecombineerde huid hebt. Als voorbeeld, droog op wangen, vet in de t-zone. Scrub dan enkel de t-zone.