Is je tanden 6 keer per dag en 3 minuten per keer poetsen goed voor je?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zul jij een witte tanden hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom poets je je tanden zoveel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jij daar tijd voor hebt

Het beste antwoord

Meteen je tanden poetsen na het eten is niet goed; je poetst dan het beschermlaagje van de tanden er ook af, met gevolg dat de zuuraanval des te harder gaat. Dus altijd ongeveer een uur wachten met poetsen.

Je kan inderdaad te vaak je tandenpoetsen. Niet alleen omdat je witte vlekjes kan krijgen door het te veel aan Fluoride, maar ook omdat je je tandvlees kan wegpoetsen. Twee keer per dag is voldoende. Het is wel belangrijk dat je met de juiste methode je tanden poetst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

6 x per dag lijkt mij wat veel van het goede. Vergeet niet, dat je tandglazuur teveel schrobben niet aankan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat een beetje teveel van het goeie.
Er word aangeraden je tanden minimaal 2 keer per dag te poetsen.
6 keer per dag vind ik best overdreven.
Of het moet echt zo uitkomen.
Maar of het echt gezond of goed voor je is kan ik je niet vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het wel, maar het is vooral zonde van je tijd, en overbodig!
Het is het beste om 2 keer daags te poetsen ('s ochtends na het ontbijt, en s avonds voor het slapen gaan), en sommige pakken daar de middag nog bij!

een ding weet ik wel.. direct tanden poetsen nadat je hebt gesnoept, of cola hebt gedronken is juist zeer slecht voor je tanden.. hiermee verwijder je in een sneltreinvaart het glazuur van je tand.

Het beste is zelfs om ook je tanden met water te spoelen voordat je gaat poetsen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet.
Straks poets je het glazuur er nog af.

Om die reden ook nooit je tanden poetsen kort na het eten van fruit als sinaasappelen, appels en dergelijke.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk ook eens wat er allemaal aan mogelijk ongezonde stoffen in tandpasta zitten. Okee, je slikt het vast niet doelbewust in, maar ongewild en ongemerkt krijg je er telkens bij het poetsen toch wel een beetje van binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk niet.Je kan beter tussen door met water je mond spoelen.Met al dat gepoets hou je wel alles schoon maar het glazuur vind dat niet zo leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Is niet nodig, maar als je niet met een tandpasta poetst is het is ook niet slecht voor je glazuur- dat kan namelijk best wel tegen de polyester haartjes van je borstel. Het glazuur is niet zo bestand tegen het polijstmiddel dat in de meeste tandpasta's zit, dus als je dit nou niet zo vaak zou gebruiken is er geen vuiltje aan de lucht, of nee.. tand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is absoluut niet goed voor je tanden! Als je zo vaak poetst, beschadig je de glazuurlaag van je tanden. Deze laag heb je juist nodig!

Oftewel 3 maal daags 2 minuten is ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het fysiek niet goed voor je is, daar ben ik vrij zeker van overtuigd. Tanden kunnen tegen tandpasta (waar bijtende chemicaliën in zitten), maar zoals met alle dingen alleen met mate.

Wat ik me kan voorstellen is dat het ook belastend is voor je psyche. Een kwartier per dag tanden poetsen past niet bij een gemiddeld dagritme. Zulk soort gedrag krijgen pubermeisjes wel eens wanneer ze enkele weken verwijdert zijn van een schoolgala.

Volgens mij heeft het fysiek alleen maar nadelen, en psychisch lijkt het me een saaie en verontrustende taak. Daarnaast is tandpasta niet het goedkoopste uit de supermarkt... Mijn conclusie: beter niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijna iedereen heeft al het goeie antwoord gegeven(
de tandartsen kunnen ook niks aan jullie verdienen haha)
ik zeg om niet veel keren per dag te eten dan hoef je ook niet te poetsen
met 2 keer moet je kunnen volstaan.
trouwens als je 8u per dag werkt en 2 uur onderweg bent
heb je de tijd ervoor niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee te vaak poetsen is helemaal niet goed.
Je kunt beter tussendoor een appel eten,dit reinigd ook je gebit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar baseer je dat op?
Volgens mij zijn appels juist heel slecht voor je gebit, en zijn tandartsen helemaal niet enthousiast over het feit dat aangeraden wordt om minstens 2 stuks fruit te eten per dag.
Lijkt me een beetje teveel van het goeie... goed flossen en twee keer per dag twee minuten poetsen is meer dan zat!!! Voor extra kun je dan nog kauwgom nemen die daar voor bedoelt is... en gewoon eens langs de tandarts om je gebit grondig te laten reinigen dan komt die vieze lucht ook niet meer zo sterk naar voren, als het daarom is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar haal je in vredesnaam de tijd vandaan?

als je 's ochtends en 's avonds je tanden poetst, ben je al zeer goed bezig. Misschien nog een extra keer overdag als het echt nodig is (je gaat ergens heen en wilt nog even een frissere adem dan wat je met een mentol kauwgom kan bereiken)

6 keer per dag, dan doe je iets te hard je best en help je je tanden ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Tenzij je tandarts dat zegt. 3x is ook niet goed als de tandarts dat niet heeft gezecht.