Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de juiste volgorde voor mondreiniging?

Als ik mijn gebit en mond een grondige reiniging geef, doe ik de volgende dingen:

--  tongschrapen
--  stokeren (of rageren, of flossen)
--  tandenpoetsen
--  spoelen met antiplaque/antibacteriële oplossing

In welke volgorde kan ik deze vier dingen het beste doen?

13 jaar geleden
in: Mode
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik ga voor stokeren, poetsen, schrapen en als laatste spoelen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

eerst flossen en schrapen dan poetsen en spoelen.
Ga je eerst poetsen en dan flossen dan kan tijdens het flossen materiaal meekomen wat achter blijf, dus losgeflost materiaal poets je weg en als laatste alle losgekomen materiaal wegspoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stoken,schrapen vanwege loskomende vuil bacterie,dan poetsen en dan spoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga voor flossen, schrapen, dan spoelen en dan poetsen.

Beetje rare volgorde misschien, maar mijn tanden voelen na het poetsen als ik eerst gespoeld heb, veel fijner en gladder aan, dan wanneer ik eerst poets en dan spoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stap 1 is tandenpoetsen. Stap 2 is flossen en stokeren. Stap 3 is spoelen met antibacterieel mondwater.
Het dagelijks poetsen of schrapen van de tong heeft normaliter geen extra gunstig effect op de gezondheid van de mond en het tandvlees. Het tongreinigen wordt dan ook niet als onderdeel van de dagelijkse mondhygiëne beschouwd.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Dit is mijn volgorde:
Eerst flossen, schrapen, poetsen en dan pas spoelen, zo doe ik dat al jaren en het resultaat mag er zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding