Hoe verminder ik het snelst cellulitis op mijn bovenbeen? ook omdat ik er last van heb!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Breng iedere dag tenminste een keer een anti-cellulitis crème of een verstevigende lotion aan. Maak er een gewoonte van en trek er elke dag circa 5 minuten voor uit. Masseer de crème of lotion in de huid.

Daarnaast kun je cellulitis verminderen door:
- Gezond te eten.
- Goed in beweging blijven, sporten.
Voor een uitgebreidere uitleg bij deze punten, ga naar de link. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht zou een Sveltessa Afslankingsmassage je wel het nodige resultaat opleveren. Google even naar een behandelaar bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De officiële benaming voor een sinaasappelhuid is cellulite, en niet cellulitis, zoals vaak wordt gezegd. Aandoeningen die op -itis eindigen, duiden namelijk op een ontsteking, en daar is bij een sinaasappelhuid geen sprake van. Het is geen ziekte, maar een ouderdomsverschijnsel. Een veelvoorkomend verschijnsel; naar schatting twee op de drievrouwen hebben er in meer of mindere mate last van.

Cellulite kent vier stadia, van een nog redelijk gladde huid (stadium één) tot een (soms pijnlijke) huid waarbij continu bobbels aanwezig zijn (stadium vier). Meerdere factoren spelen een rol bij het ontstaan ervan: erfelijkheid, het hormoon oestrogeen (wat verklaart waarom vooral vrouwen cellulite krijgen) en gewicht. Hoewel ook slanke vrouwen kunnen worden getroffen, is de kans op cellulite groter als je zwaarder bent. Ook een slechte doorbloeding speelt mee; vetweefsel hoopt zich dan op, verhardt en vormt een soort ‘matrasstructuur’. Met vochtophopingen heeft de aandoening niets te maken.

Cellulite is niet altijd helemaal te voorkomen vanwege de erfelijke factor, maar met een paar maatregelen kun je de schade wel beperken, zeker als de aandoening zich in stadium één of twee bevindt. Met gezonde voeding voorkom je dat je te zwaar wordt, en met beweging en regelmatige massages zorg je voor een goede doorbloeding van de huid. Roken en alcohol kunnen een sinaasappelhuid verergeren. Smeren met een speciale crème helpt, ook omdat je al smerend de huid masseert. Liposuctie kan verbetering geven, omdat daarmee vetweefsel wordt afgevoerd. Maar helemaal glad zal de huid er niet mee worden. Sporten waarbij je veel spieren gebruikt, zijn prima om cellulite te voorkomen. Eigenlijk zouden alle vrouwen moeten gaan zwemmen of, nog beter, hardlopen!"

De snelste manier is liposuctie. Voor de rest: zie bovenstaande tips.

Mocht er sprake zijn van pijnklachten, dan moet je even naar de huisarts om een ontsteking ergens uit te sluiten.