Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen (knap en mooi)?

Je zegt bv.Dat is een knappe man/vrouw.Of is het hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
21.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat knap een omschrijving is die puur op het uiterlijk slaat in deze vergelijking!
Mooi gaat verder of is breder zo je wilt. Iemand die mooi is hoeft absoluut niet knap te zijn. Mensen zijn mooi om een heleboel redenen, omdat ze er erg hun best voor hebben gedaan mooi te zijn, omdat ze van binnen uit stralen, dan ben je echt altijd mooi, knap is dan absoluut niet relevant!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Voor mij is het hetzelfde. Maar (voor mij) slaat 'mooi' ook een beetje op innerlijk, 'knap' niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft het zelfde verschil als: Ik ben gratis naar school geweest, en jij voor niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die knap is, hier in de betekenis van intelligent, hoeft per definitie niet mooi te zijn. Mooi zegt hier dan weer iets over hoe jij en ik het uiterlijk van die persoon 'beoordelen' of de kleding die hij of zij draagt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan mooi zjn zonder knap te wezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort maar krachtig in een paar woorden uitgelegd! +1.
Knap is uiterlijk...
Mooi is innerlijk...

Meer verschil is er niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is echt niet waar wat je hier beweert, Xinix. Zoek het maar op in de Dikke van Dale!
Wie mooi wil zijn....!!!
Knap kan betekenen: Knap om te zien, of: intelligent, geleerd.
Mooi kan betekenen: Mooi om te zien, of: Mooi qua karakter en houding t.o.v het leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van buiten ben je knap en van binnen ben je mooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand kan een mooi iemand zijn, niet omdat die gene zo knap is maar een mooie uitstraling heeft.... Ik zeg dan ook vaak; mooie man, niet knappe man....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding