Hoe leer je nagelbijten af? En wat zijn de gevaren er van?

Hallo,
Ik weet dat hier al eerder een vraag over is geweest, maar de antwoorden die er onderstaan werken bij mij niet.
Mijn moeder heeft er al eens van dat vieze spul opgesmeerd, maar daar ben ik gewend aan geraakt.
Ik schaam me echt dood voor m'n nagels..
Heeft iemand andere opties hoe ik dit zou kunnen oplossen?
En wat zijn de gevaren van nagelbijten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

krijg je binnenkort slotjes? dan is het simpel, het dan namelijk gewoon weg onmogelijk om je nagels er af te bijten. Zo ben ik er af gekomen, ik kreeg dus mooie vingers + mooie nagels!

je krijgt geen slotjes? Dan moet je mensen in je omgeving vertellen dat je absoluut wilt stoppen met nagelbijten, zij zullen jou er dan de hele tijd op wijzen, zonder zich te eerst te bedenken of dit voor jou wel wenselijk is omdat je al hebt aangegeven dat je ermee wilt stoppen. Dit werkte bij mijn vader ;-)

Toegevoegd na 7 minuten:
gevaren zijn er niet aan nagelbijten, al heeft het natuurlijk wel vervelende bijwerkingen (lelijke nagels, wondjes niet aan te raden voor je gebit). Er gaan geluiden rond dat het tot kanker kan leiden, maar neem dat maar als een broodje aap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn slotjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,wat zijn slotjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beugel toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een beugel. Slotjes op je tanden weet je wel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjee :)

Andere antwoorden (7)

Door het nagelbijten krijg je bacteriën die onder je nagels zitten binnen, dus echt fris is het niet.

Mijn tante moest eens geopereerd worden aan haar duimnagel omdat ze die te ver had afgebeten (waardoor er dus een wondje ontstond) en er een bacterie in de wond en onder haar nagel is gekomen die flink begon te ontsteken. Ze hebben toen haar hele duimnagel eraf moeten halen en de wond moeten behandelen, waardoor ze nu een heel lelijk litteken verticaal over het midden van haar duimnagel heeft lopen.

Zelf heb ik nagelgebeten tot mijn zeventiende en daarna ging er gewoon een knop om (ook omdat ik lange nagels veeeeel mooier vind!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik heb gedaan is acrylnagels nemen. Die kunnen heel natuurlijk gezet worden, zodat je niet ziet dat het nep is. Je nagels zien meteen verzorgd uit en op acryl bijten is niet zo lekker. Je moet wel een hele goede bijter zijn om daar doorheen te komen!
Als je goedkoop uit wilt zijn, kun je het beste bij iemand langs gaan die ze thuis zet.
Ik weet niet zo goed de gevaren van nagelbijten. Ben zelf nooit ziek geworden ervan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sja, je vind ze blijkbaar nog niet lelijk genoeg om ervan af te blijven, denk dat je uiteindelijk wel zover komt dat je dat wel kan. Zelf heb ik tot mijn 21e nagelgebeten en ben ervan af geraakt doordat mijn verloofde tegen mij zei niet met me te trouwen als ik er niet mee stopte, toen was het meteen over ;-)
Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar het beste werkt gewoon....niet meer doen!!!

Toegevoegd na 2 uur:
Ik denk eigenlijk dat 't helemaal niet zo moeilijk is, nagels groeien vrij snel en als het je een weekje lukt om er van af te blijven zal zien dat je zo blij bent met dat eerste stukje dat het veel makkelijker wordt.
Toen ik hier nog even over na zat te denken, bedacht ik me dat ik het mij destijds gelukt is door ze één voor één te laten groeien.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagels lakken en er dan aan denken dat je wil stoppen met bijten. Dit kan omdat je nagel dikker is dan normaal en dus anders aanvoelt ik de mond ben je eerder op de hoogte dat je gaat bijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je nagels lakken helpt inderdaad heel goed. Ik beet zelf eerst ook mn nagels, maar sinds ik ben begonnen met nagels lakken doe ik het niet meer. Het nadeel is wel dat je verslaafd raakt aan nagellak en er een kunst van gaat maken met patroontjes en steentjes enz...

Je kunt ook je nagels 'vervangen' door bijvoorbeeld armbanden, of andere dingen die je bij je draagt waar je mee kunt prutsen. Dan heb je niet zo de neiging om nagels te gaan bijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals je alle verslavingen afleert, met veel doorzettingsvermogen , en zelfbeheersing
13 jaar geleden
Tja, ik ken een volwassen man van 30 met een goede baan en die bijt nog steeds nagels.
Zijn vrouw en zijn omgeving tikken hem voortdurend op zijn vingers. Niets schijnt te helpen.

Maar het ziet er zo lullig uit! Echt waar.

Je hebt geluk dat je een meisje bent.
Dan kun je inderdaad mooie nagels kopen.
Of je nagels, als ze toonbaar zijn, in een opvallend kleurtje lakken. Zelfde kleur armbandjes erbij en je ziet er prachtig uit. Dat wil je dan niet bederven.

Of koop een setje plaknagels bij het Kruidvat.
Niet duur en het ziet er mooi uit als je het goed doet.
Dan ga je zitten genieten van je nagels
en om die plastic dingen te gaan knauwen: denk het niet.