Wat is het verschil tussen een Franse en een Italiaanse kraag op een overhemd?

Toegevoegd na 7 uur:
De eerste foto zou een franse zijn, de 2e foto een italiaanse, ik zag nauwelijks verschil, vandaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil moet in de 'staander' zitten. (Het rechte stukje onder de kraag.) Dit hoort bij de Italiaanse kraag wat hoger te zijn, maar op de afbeeldingen is dit inderdaad niet goed te zien.

Het beste antwoord

De Franse kraag is de 'gewone' kraag. De Italiaanse kraag is momenteel in de mode. De kraag is wat hoger. De kraag wordt vaak met een verschillend stofje afgewerkt om zo de kraag nóg een extra accent te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (1)

Geen. Wel zijn Italiaanse overhemden vaak wat slanker van snit, maar het type kraag verschilt niet op dusdanige wijze dat je alleen daaraan een Frans van een Italiaans overhemd kunt onderscheiden. Of een Engels, of een Nederlands. Het is hooguit de mode die de lengte van de punten, de boordbreedte, de stand of de vorm bepaald, maar niet het land van herkomst.

Het enige waar je sommige Italiaanse hemden aan kunt herkennen zijn de dubbele knoop op het boordje, maar die is niet per definitie voorbehouden aan Italiaanse hemden alleen. Dus overhemden met dubbele boordenknoopjes zijn VAAK Italiaans maar niet altijd, en overhemdem met enkele boordenknoopjes zijn meestal niet Italiaans, maar kunnen dat wel zijn.