Waar vind je wortelcreme/olie?

hoor hier en daar wel wat over wortelcreme/olie waar je blijkbaar heel snel bruin van word, maar hoe heet het spul en waar is het te koop/welk merk?
heeft het trouwens wel een 'redelijke' factor/ (15 ofzo)?

Weet jij het antwoord?

/2500

het woord olie zegt het al.. wortelolie!! er zijn wel zonnebrand rommel op wortel basis te koop maar uit ervaring kan ik je zeggen dat je er niet bruin van word je word bruin van je pigment in je, en niet wat je erop smeert wortel bevat een stof keratine die je pigment aanmaakt als je pigment wil opbouwen kan je beter heel de winter met mate een zonnebank kuur gaan doen zo bouw je pigment op en kan je volgende zomer rekenen op een bruin huidje en idd wortels eten maar nogmaals zon met mate

Ja, oranjekleurig, werkt inderdaad verbazingwekkend goed. Wij verkochten het in onze biologische winkel, naam en merk ben ik vergeten, beschermingsfactor nooit op gelet. Maar zoek het eens in die hoek, eco/biologisch/reform/macrobiotisch.

Jaren geleden woonde ik in Zwolle en daar zat nog een ouderwetse apotheek die veel zelf maakte, waaronder die zonne olie. Een vriendin van mij gebruikte dat altijd en die was heel snel bruin. Ik heb het nooit durfen proberen want het mengsel had beschermings factor 0

Bedoel je misschien "Hawaiian Tropic"? Die is verrijkt met aloë vera en bevat caroteenextracten, wat helpt de huid in conditie te houden. De lotion is gemakkelijk aan te brengen, wordt snel door de huid geabsorbeerd en is hypoallergeen. Maar veel bescherming biedt deze niet, het is factor 4 of 8.

Probeer het eens bij de reformzaak, ik heb het daar eens in de schappen gezien, en zover ik me herinner heeft het geen beschermende factor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100