Is het beter om je haar te kleuren naar iets dat je mooi vind of iets dat bij je past?

Ik vind blond haar mooi, maar ik ben niet het type party girl-mannen/vrouwen verslinder. Terwijl blond haar juist bij dat soort types past. Moet ik nou kiezen wat ik mooi vind of wat het beste bij me past?

Toegevoegd na 13 minuten:
http://www.firanet.nl/kapsels-haarmode/wat-zegt-jou-haarkleur/

Toegevoegd na 21 minuten:
Ja natuurlijk is het niet zo dat blonde vrouwen altijd dat soort typen zijn. Maar het is hoe de anderen er vaak naar kijken. Vooroordeel en verwachtingen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben erg blond, maar geen party-girl of mannenverslinder...
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou ook van blond, echt blond. zodra ik zie dat het geverfd is dan is t een afknapper.

Antwoorden (11)

De meeste blondines zijn niet van huis uit blond en het zijn ook niet allemaal "verslinders" doe wat je gevoel je ingeeft en blijf jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet nemen waar je jezelf prettig bij voelt.

Hoe blond bij 'type party girl-mannen/vrouwen verslinder' past snap ik overigens niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe wat jíj mooi vindt!
dat blond bij dat soort mensen past is onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.firanet.nl/kapsels-haarmode/wat-zegt-jou-haarkleur/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alsnog slaat het nergens op. mijn vriendin is blond, verlegen en absoluut niet goed met jongens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal waar zijn voor je vriendin. Maar het gaat dan nog om de verwachting die andere personen hebben over personen. Mensen hebben toch altijd vooroordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg toch: als jij blond mooi vint, moet je het doen en niet denken dat andere mensen gelijk denken dat je het type 'party girl-mannen/vrouwen verslinder’ bent...
Los van of het bij je past of dat je het mooi vindt, is het belangrijk te weten dat je niet zomaar met iedere kleur je haar verven.

Het is afhankelijk van je eigen haarkleur, welke kleur wel of niet kan.

Stel je hebt donkerblond of bruin haar , dan kun je nooit asblond worden.
Je kunt hooguit twee tinten lichter gaan dan je eigen haarkleur.

Als je (licht) blond bent, dan kun je je haar altijd donkerder verven, alleen moet je dan oppassen dat het wel bij je huidskleur past, want als je heel bleek bent en je verft je haar heel donker, dan is dat vaak niet mooi.

Het is verstandig om je voor de eerste keer te laten adviseren door een goede kapper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies wat je nu mooi vindt, het voordeel van kleuren is dat je het zo weer kunt veranderen. Handig toch!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij vind dat blond haar bij een bepaalt type vrouw past, dat is geen mening die iedereen met je zal delen.

Maar omdat het om jouw haar gaat en jouw mening over blond haar, zal je je bij blond haar niet prettig voelen(dan ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat je niet als party girl mannen vrouwen verslinder wilt voelen)

Dus dan zou ik aanraden het niet blond te laten kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja slim antwoord op zich... :-)
Je moet het verven in de kleur die het mooiste is bij de rest van je lijf. Bijna iedereen vindt dat mooi aan het uiterlijk dat anders is dan wat zij hebbe. Mensen met blauwe ogen willen bruine ogen , blondines willen donker haar en omgekeerd. Doe 'ns 'n gekleurd hoofddoekje om in verschillende tinten . En kijk dan welke kleur/tint jij het mooiste bij jou vindt passen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is blond en blond....

het hele blonde kan worden geassocieerd met een bepaald soort mensen (slag new kids, de filmpjes voor volwassenen, de annies/johnnies zoals het in de volksmond heet)
ben je een helblonde met een legging aan, 3 strippen kauwgom in je mond bling bling klompen met een roos in je haar is het een ander verhaal waarschijnlijk.

als mensen je op een haarkleur (of wat dan ook aan je uiterlijk) in een hokje plaatsen zonder je beter te leren kennen werk het eigenlijk selectief!
kortzichtig volk (dan hun ook maar in een hokje toch?) waartegen jij niet hoeft te bewijzen dat je anders bent dan hun denken.

als jij vind dat blond mooi is houd niemand je tegen. wel kan het je fletser maken in je gezicht als je een lichte huidskleur hebt.
vind je de stap naar blond te groot kan je ook blonde plukken proberen (high lights met of zonder lowlights)

los gezien van wat anderen wellicht kunnen gaan denken (maling aan hebben!) kan je het best advies vragen aan je kapper.

succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
whoehaha, zie nu pas de beschrijving bij je link.... (zal het blonde aspect van me zijn?)

ga morgen naar de kapper om het donkerder te laten maken, want sorry hoor... dit is wel heeeeel kort door de bocht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk, Kim, is het misschien meer jouw mening over blonde vrouwen/mannen ;-) Toch zou ik haar kiezen wat bij je past, en dan vooral: wat bij je uiterlijk past. En als blond je heel mooi staat zou ik het doen, tenzij je je er vervelend bij voelt. Ik zou gewoon eens aan de kapper om raad vragen of een fotoserie bij een kapper laten maken met verschillende haarkleuren (en kapsels). Heb ik ooit zelf eens laten doen haha, zeer verrassend.
13 jaar geleden
Zelf zou ik zeggen wat je zelf leuk vind. Maar heb je nu een hele witte huid en je neemt zwart haar, dan kan het hard overkomen. ( hoeft niet ).

Het is wel het natuurlijkste als je een kleur neemt die bij je past, maar eigenlijk is de keuze aan jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zelf iets doen waar je je pretich bij voelt dus als jij je pretich voelt bij blond haar dan zou je je haar blond kunnen verven. Maar wil je mischien blond zijn omdat party's girls vaak blond zijn, Brunnettes kunnen er ook heel wat van. Als jij blond haar wil zou ik het doen maar ik zou wel kijken of de kleur je wel staat,