De sok aan mijn rechter voet zakt heel snel tot onder mijn voet. Wie heeft raad? Zie uitleg.

Het maakt niet uit of het dure of goedkope sokken zijn. Ik heb ook sokken zonder ingebreide hiel. Daar gaat het iets beter mee maar ook dan zakt de sok aan mijn rechter voet snel naar onder.
Links heb ik geen last.

Ik heb maat 41 en val dus in sokmaat 39-42. De sokken zouden dus goed moeten passen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
3.7K
Amadea
9 jaar geleden
Is de vorm van de enkel en hiel van jouw rechtervoet anders dan die van de linker?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Amadea
precies wat ik ook zou vragen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop het wel, want anders zou ze twee rechtervoeten hebben. ;-) Ik gok dat het met de manier van lopen te maken heeft, bijvoorbeeld dat er met de ene voet langs de andere geschuurd wordt.
Of gebeurt het juist met schoenen aan?
Amadea
9 jaar geleden
Toen mijn linkerenkel gebroken was en er een vreemdsoortig botuitsteeksel werd gezien maakten ze ook een foto van de rechterenkel en zagen dat het uitsteeksel daar ook zat en het dus daar behoorde te zitten. Blijkbaar wordt het van nature zo aangelegd dat links en rechts gelijkvormig zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Jackd: Het gebeurt met schoenen aan. Ik weet eigenlijk niet of ik het ook zonder schoenen heb want ik loop altijd op schoenen. Ik ga het eens proberen.
@Amadea en Willem: De linker voorvoet is ietsje boller dan de rechter voorvoet.
Poet
9 jaar geleden
Check dit even:
https://www.google.com/search?q=sokophouders&sa=X&rlz=1C1CHWA_nlNL576NL576&espv=2&biw=1511&bih=815&tbm=isch&imgil=Z6kTz54_4sUJnM%253A%253BFtfaLzjbqoVfpM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.stijlforum.nl%25252FSMF%25252Findex.php%25253Ftopic%2525253D8268.0&source=iu&pf=m&fir=Z6kTz54_4sUJnM%253A%252CFtfaLzjbqoVfpM%252C_&usg=__9baKR5_epSTMY66aDifb6gySfnE%3D&ved=0CCoQyjc&ei=qsbTVOn2CobgaJS2ghg#imgdii=_
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voeten zijn vrijwel nooit gelijk van maat of vorm, misschien is een maat grotere sok al een oplossing.

Het beste antwoord

Het hangt natuurlijk af van de precieze oorzaak van het afzakken, maar als het is omdat je vrij dunne enkels en/of kuiten hebt, zou je eens herensokken kunnen proberen. Die hebben over het algemeen een strakker boordelastiek dan damessokken. Ik ken vrouwen bij wie dat prima werkt, terwijl damessokken steeds afzakten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar heb ik ook al aan gedacht maar die vind ik dikwijls niet mooi. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij bijna iedereen is de ene voet anders van vorm en een grotere maat dan de andere voet, probeer eens sokken die een maat groter zijn, mogelijk heb je dan al de oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie maar bij een grotere maat krijg ik met de andere voet weer een probleem en dan zou ik alle sokken in 2 maten moeten kopen.

Andere antwoorden (2)

Je vraagt om raad en je kan eventueel sokophouders kopen en die gebruiken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.
Misschien komt het doordat je niet goed loopt. Als je met je rechtervoet een afwijkende manier van lopen hebt, kan de sok daardoor telkens een zetje in de verkeerde richting krijgen.
Als je het afzakken echt een groot probleem vindt, of als je nog meer lichamelijke klachten ervaart (ook iets als bijv rugpijn, of pijnlijke heupen) zou je kunnen overwegen om een podotherapeut te raadplegen. Als die afwijkingen constateert, kunnen die misschien verholpen worden en dan kan je sokkenprobleem ook opeens opgelost zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie Ik heb verder geen klachten.