Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het best tandpasta insmeren op mijn puistjes?

Ik heb gelzen dat het helpt, maar hoe moet je dat doen? Gewoon tandpasta op de puistjes smeren of..?
En moet ik dat heel de nacht op laten zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
775
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen! Dat droogt je huid onwijs uit!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Je moet het laten zitten want anders heeft het geen nut. Of het echt werkt is te betwisten want er zijn ook mensen die er juist meer puistjes van krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon een goeie dikke laag erop smeren, zorg dat ook de randjes bedekt zijn. en dan gewoon de hele nacht laten zitten, en dat ritueel elke nacht herhalen tot het weggaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn advies is gewoon van afblijven!! Dan gaan ze het snelste weg (heb ik andere vaak horen zeggen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft niet veel zin. Als je het er hele nacht op laat zitten, en je gaat je volgende dag weer wassen/douchen wordt het weer vochtig. Wat dat betreft heeft het uitdrogen van je puistjes dus geen zin gehad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Afblijven dus! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of je vlakbij de zee woont maar ik ga altijd zwemmen in de zee.
volgens me moeder drogen de puistjes dan uit.
bij mij werkt het.
veel succes met je puistjes. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de een werkt het prima, voor de ander dus niet.
Jaren terug, toen ik ze had, werkte het super.

Het is de kunst om alleen het puistje aan te stippen.
Ik gebruikte hiervoor een tandenstoker, dipte deze in de tandpasta en drukte dit hele kleine beetje op de kop van het puistje. Inderdaad, de hele nacht laten zitten, je ziet eruit alsof je uit een gesticht komt, maar goed, wat kan jou dat schelen als je toch gaat slapen. ;-)

's Ochtends douchen en als het aanslaat, merk je al dat het puistje behoorlijk is uitgedroogd. Dus alleen op het puistje smeren (aanstippen) en niet de gezonde huid er omheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad NIET de huid er omheen
+
Probeer geen tandpasta, dat werkt niet goed. Heb je al eens van BB Cream gehoord? Het is echt ontzettend goed spul met maar één nadeel: wanneer je een donkere huid hebt kan je het niet gebruiken, het is alleen voor de lichte (typisch Nederlandse) huid. Je ziet het écht niet zitten, het is een soort foundation, ik gebruik het zelf ook. Het is tegen UV staling, puistjes en het werd vroeger gebruikt na operaties. Het helpt je huid genezen en het bedekt de oneffenheden. Ze hebben het voor de vette huid en voor de droge huid. Hier een enorm handige link: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/78480-bb-cream-de-foundation-voor-de-lichte-huid.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding