Wat is nu écht een goede deo? En is die deo niet schadelijk voor je gezondheid?

Toegevoegd na 26 minuten:
Heb al honderdduizend soorten gebruikt en ik blijf ruiken (alleen onder mijn rechteroksel vreemd genoeg). Ik had jarenlang een deo die perfect werkte, maar opeens doet ie het niet meer. Hoe kan dat nu weer?

13 jaar geleden
in: Mode
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werken deo's ook altijd maar een bepaalde tijd. Daarom wissel ik vaak af. Zelf gebruik ik nooit anti-transpirant, omdat ik het idee van afgesloten poriën niet fijn vind. De varianten van FA vind ik meestal wel goed, en dan koop ik iedere keer een andere. Ook eigen merk van Kruidvat is ok, en zelfs een stick van aluinkristal tussendoor werkt ook. Maar niks werkt dus voor altijd.
Dus afwisselen is de boodschap. Sterkte.
Snuffel
13 jaar geleden
Ha, bedankt! Afwisselen dus. Die aluinkristal heb ik een paar jaar met succes gebruikt, maar werkt nu opeens niet meer. En dat van die afgesloten poriën vind ik ook niet plezierig. Hartstikke bedankt voor je reactie!

Antwoorden (10)

zelf gebruik ik alles van neutral omdat ik een parfum allergie heb,het is kleurloos en reukloos maar werkt perfect,er zitten geen schadelijke stoffen in en is 100%veilig voor je huid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ner als mijn voorganger gebruik ook ik Neutral,omdat ik van andere deo's jeuk en uitslag krijg. Bevalt me prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een deodorant zorgt dat je niet gaat zweten en daardoor niet ruikt. Als je ondanks je deo toch zweet, dan is hij niet sterk genoeg.
Probeer eens de dry versies van rexona. Die zijn behoorlijk sterk. En dan bij voorkeur de roller of deostick gebruiken want dat werkt weer wat beter dan de spray.
Zelf heb ik last van de geuren van de deo en gebruik daardoor bij voorkeur Deoleen. Is best een dure deo, maar voor mij werkt hij perfect.

Misschien kun je nu van enkele merken een kleine verpakking kopen om uit te proberen, want tijdens de zomer verkopen ze allemaal mini-uitvoeringen voor mee op vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DO2: de natuurlijke deodorant.

DO2 bevat natuurlijke aluinkristallen. Al duizenden jaren geleden gebruikten de Egyptenaren dit mineraal in combinatie met water als een effectieve deodorant.

DO2 is een effectieve deodorant die ervoor zorgt dat de poriën van de huid licht samentrekken, terwijl de huid gewoon blijft ademen. Hierdoor kunnen afvalstoffen het lichaam normaal verlaten in tegenstelling tot de meeste deodorants die de huid volledig afsluiten.
DO2 stopt de bacteriën die de zweetlucht veroorzaken voor minimaal 24 uur op een natuurlijke manier. DO2 heeft een lage zuurgraad (pH 3.2) en is daarom effectief tegen schimmelinfecties.
DO2 werkt zodra er water aan de aluinkristallen wordt toegevoegd. Er kan net zolang water worden bijgevuld totdat de kristallen volledig zijn opgelost.

voor iedereen geschikt,
parfumvrij ,
huidvriendelijk,
voor heel het lichaam,
ongeveer 10 keer bij te vullen; meer dan een half jaar te gebruiken.

Maar ook bruikbaar...
als voetenspray,
als intiemspray,
als handenspray,
bij incontinentie (sprayen op het incontinentiemateriaal),
bij lichte wondjes: heelt beschadigde huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruikt 'm ook en het werkt prima en is 100% gezond. Echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, de meeste deo's bevatten zware metalen welke de geur lang kunnen vasthouden. Dat lijkt me niet zo gezond.
Bij Lush hebben ze een soort zeepje die je onder de oksels smeert. Het is natuurlijk wel een deo, het is 100% natuurlijk en het helpt echt goed. Eerst is het even wennen, maar daarna wil je nooit wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga je de ultieme oplossing geven:
Deoleen gel (ik gebruik de versie zonder alcohol of parfum).
Na het douchen en afdrogen een beetje onder je oksels smeren, even laten drogen en....je hebt NOOIT meer last van zwetende, stinkende oksels.
Volkomen onschadelijk, en makkelijk in gebruik.
Ik gebruik nooit iets anders meer. Ideaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Odorex extra dry is het beste middel tegen zweet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf gebruikte ik altijd dove. Nu gebruik ik 8x4 maar ik vind dove toch fijner en lekkerder ruiken. (dove is op )
Maar mijn vader heeft omdat hij echt gewoon een kapotte huid kreeg door het zweten van de huisarts een middeltje gekregen wat volgens mij gewoon anti zweet heet, das een soort van vloeistof met een kwastje wat je smeert op de plaatsen waar je niet wilt zweten en dan blijf je echt droog ( alleen zul je dan op andere plekken misschien wel meer gaan zweten omdat je lichaam toch het vocht kwijt wil) je zou eventueel na vraag kunnen doen bij de assistente .
Er zijn trouwens ook deo doekjes te koop die je mee kunt nemen in je tas die zijn ook wel heel fijn( overigens kun je ook gewoon de deo bus in mini formaat mee nemen voor t geval je je daar prettig bij voelt.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik ook Odorex extra.
Die is echt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Nivea, helpt bij mij heel goed, dan wel de spray. Ruik nooit meer een zweetlucht. (ik kan niet zo goed tegen alcohol onder mijn oksels)