Waar kan ik mijn (ongedragen) kleding kwijt?

Een deel (gedragen) wil ik gratis wegdoen, maar ik heb ook veel nooit-gedragen kleding, met zelfs nog prijskaartjes eraan. Kan ik dit ergens anders kwijt dan marktplaats?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt het naar de kringloopwinkel brengen, daar krijg je er niets voor. Je kunt het naar een tweedehands winkel brengen, daar krijg je meestal een percentage van de opbrengst als het verkocht is, of het afgesproken bedrag, wat vooraf is vastgesteld, bij het brengen. Je kunt er ook mee op de vrijmarkt gaan staan, dan zul je moeten wachten tot koninginnedag. of plaatselijk feest. Je kunt naar een kofferbak verkoop gaan.

Breng het naar het Leger des Heils, een kringloopwinkel, of een tweedehandskledingzaak. Dan kan je minder bedeelden daar heel blij mee maken.

Bij het Leger des Heils of op kledingbeurzen

Als je bedoelt of je ze kunt verkopen, kijk dan eens of er in jouw woonplaats, of in de buurt ook tweedehands kledingwinkels zijn. Vaak nemen die goede kleding in de verkoop en krijg jij een deel van de opbrengst. Als het gaat om merkkleding, daar is ook een site voor: http://www.2ndhandbrand.nl/

Als het mooie, representatieve kleren zijn kun je ze ook doneren aan Dress for Success, dat is een goed doel.

Bronnen:
http://www.dressforsuccess.nl/

Een idee voor je gratis kleding is de voedselbank? In Arnhem hebben we een kleding/speelgoed hoek waar je 1 keer in de maand wat uit kan zoeken, vooral de wintermaanden met sint en kerst was een succes!

alle voorgaande antwoorden hebben veel ideeën opgeleverd, nog eentje: als het je niet lukt de kleding te verkopen, ik heb thuiszorg en mijn ervaring is dat deze mensen "overal" komen en ook weten waar het "echt" nodig is..., dus dat zou een dankbare doelgroep kunnen zijn! overigens, niet iedere medewerker van thuiszorg zal deze vraag enthousiast met "ja, dat regel/doe ik wel even voor je." beantwoorden.

Dorcas ...

Bronnen:
www.dorcas.nl

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100