Wat kun je doen tegen een vies Birkenstock voetbed?

Na een tijdje wordt het voetbed zwart. Ik kreeg als waarschuwingen ze niet in te soppen. Maar wat helpt dan wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat hier iets tegen te doen is. Aangezien het word veroorzaakt door voetzweet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voetbed oftewel de zool is van rubber, dus je kan met een zacht vatendoekje of eveneens heel zachte borstel het voetbed schoonmaken met bijv afwasmiddel of een ander "rustig" schoonmaakmiddel, zoals groene zeep en dan met een vochtige doek weer afnemen en op een koele plaats laten drogen. Niet bij de verwarming, want dan wordt het hard en droog.

Toegevoegd na 2 minuten:
niet afspoelen hoor, want het schijnt dat zo'n birckenstock is opgebouwd uit verschillende lagen, en die kunnen als ze opgedroogd zijn los gaan, vandaar afnemen met een vochtig doekje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het voetbed is van leer, toch? dat staat erop iig.