Hoe kun je met makeup de nadruk op je ogen leggen als je brildrager bent?

Moet je veel makeup op je wimpers en oogleden smeren, of juist niet?

En is het beter om met kleur te werken, of juist niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Rieneke1
13 jaar geleden
ben je bijziend of verziend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verziend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt inderdaad behoorlijk uit!

Het beste antwoord

Wat bij mij veel effect heeft, is vooral op de onderste wimpers mascara doen, de bovenste wimpers zitten vaak net achter de rand van de bril verstopt.
Dan een zwart lijntje bij de waterlijn onderaan je ogen zetten, en wat vooral belangrijk is: zorg dat je wenkbrauwen netjes zijn! Die vallen extra op omdat je een bril hebt.
Ik laat ze elke 4-5 weken bijwerken (epileren, maar niet te dun maken) en dan met een bruin wenkbrauwpotlood lichtjes intekenen.

Oogschaduw doe ik vaak maar een beetje, in een bruin of paars-tint, dit past het mooiste bij mij.

Je kunt er ook eens voor kiezen om het accent op je mond te leggen, door een opvallende lippenstift te gebruiken en je ogen wat neutraler te houden (is geen antwoord op je vraag, maar misschien ook eens leuk om te proberen).
Kimath
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Met donker en lichte kleuren werken. Dit geeft een mooi accent op je ogen. Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een leuke bril hebt, die bij je past, legt de bril al de nadruk op je ogen. je hoeft dan niet nog eens met make-up extra nadruk te leggen. De make-up zorgt dan juist eerder voor een onnatuurlijk effect.

Beter is het dus, om de juiste bril, die bij je past, te gaan zoeken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een fantastische bril. Maar voordat ik die bril had droeg ik vrij veel makeup. Ik vraag me gewoon af of ik dat moet veranderen nu ik een bril draag.
Er zit een lens in, dus dat heeft een bepaald vergrotend of verkleinend effect. Ik weet alleen niet hoe. DAT is mijn vraag.
Ik draag zelf ook een bril en vind dat mijn ogen mooi uitkomen met zwarte mascara en een beetje oogschaduw waar wat glitter in zit. Niet te veel, gewoon subtiel.

Toegevoegd na 1 minuut:
met glitter bedoel ik niet: goedkoop of ordinair, maar van die oogschaduw die een beetje glans geeft, dus niet de matte oogschaduw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als brildrager gebruik ik altijd wat lichte kleuren en mascara, geen donkere kleuren want die maken je ogen kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer wat mascara, werkt meestal goed.

Vooral: Probeer het gewoon eens. Je leert het meest van wat bij je past door te experimenteren. En als je het niet leuk vindt, dan probeer je toch gewoon wat anders? :)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het afhangt van je glazen. Als die je ogen vergroten zou ik heel zuinig zijn met make-up rondom je ogen.
Mascara en lichte oogschaduw accentueren de ogen.De kleur van je bril terug laten komen in je ogenschaduw geeft een leuk effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel toevallig want ik ben ook een brillendrager, en ik ben erachter gekomen hoe je het beste je ogen mooi kunt maken:
Het best is om veel mascara op te doen (ik gebruik altijd chanel)
Je oogschuw op je onder ooglid is heel belangrijk. Het beste is om waterproof oogpotlood ‘tussen’ je oog en wimperharen te smeren.
Voor oogschaduw is het beste om naturel kleuren te gebruiken! (essence heeft hele goedkope 4-in-1 oogschaduw dus dan heb je er gelijk 4, er als het je niet bevalt kan je altijd nog nieuwe halen) als je ‘de perfecte essence oogschaduw’ hebt gevonden is het belangrijk dat je een oogschaduw van een beter merk hebt (wat wel op de kleur lijkt), maar dan wel een merk die goed is voor je huid (als je een gevoelige huid hebt).
VEEL SUCCES!!!