Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit normaal met een helix piercing?

Ik heb 2 maart een helix piercing laten zetten bij een goede zaak. (Waar ik ook mijn andere piercings heb laten zetten en daar daar gaat het altijd goed). Vanaf dat moment maak ik elke dag mijn oor goed schoon, hoe mij dit is verteld; 's ochtends inzepen met dat zeepje die je erbij krijgt, goed uitspoelen, en 's avonds een kopje steriel water met een klein beetje zeezout (deze heb ik ook gekregen bij de shop), een watje helemaal nat maken en daarna 10 minuten op je oor houden.
Vanaf vanmorgen is mijn oor heel erg rood en dik en het klopt een beetje. Nu las ik op het internet dat dit normaal is, omdat je oor 9 maanden moet genezen.
Is dit zo en wat kan ik doen? Of is het misschien slim om even langs de shop te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb ook een half jaar pijn eraan gehad, alleen als ik erop lag trouwens, het moet echt wel lang de tijd hebben om te genezen, omdat de helix piercing door je kraakbeen zit. Een kloppende pijn duidt op een ontsteking, je moet echt advies aan de piercer vragen hoe je deze moet behandelen, soms is Sterilon goed, een andere keer moet je met Unicura zeep aan de slag, vraag het dus aan de piercer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus niet abnormaal, maar niet de bedoeling dat het gaat ontsteken, de pijn is wel normaal, al zijn er ook mensen die er totaal geen last van hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, te strak gezeten, dat is ook niet fijn nee, fijn dat je er geen last meer van hebt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding