Bestaat er kleding die UV-straling doorlaat zodat je bruin wordt met je kleren aan als de zon schijnt?

Die kleding moet dus UV-doorlatend zijn maar niet doorschijnend/doorzichtig. Gat in de markt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
7.5K

Het beste antwoord

nee het zou geen gat in de markt zijn
kleding is er juist om je te beschermen tegen de uv stralen
als zo zou zijn loopt men een verhoogde kans om huidkanker te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja er bestaat zwemkleding die die eigenschap hebben.
Ook zijn er een jaar of 20 geleden zonnekleppen en parasols uitgebracht ( die waren altijd lila kleurig).
Ik heb geen idee of het heeft gewerkt, ik heb het de laatste jaren namelijk niet meer gezien in de gidsen etc.

Inderdaad wel jammer, maar ook slecht voor je huid als je altijd maar wordt blootgesteld aan uv straling ook al heb je je kleding aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik herinner me die badpakken ook nog : ze waren alleen erg 'doorkijk', en dit heeft mij er destijds van weerhouden er één aan te schaffen.
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, en er werd ook aangeraden ze een maat te klein te kopen, dus dat zat voor geen meter.
Een doorzichtige blouse kan de oplossing zijn als je een vrouw bent, maar anders niet.