Zijn er kledingwinkels waar je kleding kunt kopen volgens de kleurenanalyse (zie uitleg)?

Volgens de kleurenanalyse kun je laten belijken welke kleuren je het beste staan: lentetype, zomer type, herfst of wintertype. Dan gaat het om bepaalde kleurnuances: ik ben bijvoorbeeld een lentetype en mij staat koraalrood heel mooi. Maar andere tinten rood weer niet. Dit geldt ook voor bepaalde tinten geel, groen, blauw etc.
Ik vind dat op het oog heel moeilijk om te zien en ben benieuwd of er winkels zijn die zich hier in hebben gespecialiseerd. Wie kent zo'n zaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.7K

Het beste antwoord

Ik ken wel een winkel die hier rekening mee houdt. Ze zijn daarin gespecialiseerd en je kan b.v. tegen betaling een kleur analyse laten maken. Maar ook al doe je dit niet, adviseren ze je toch nog, omdat ze er heel er op letten.
Deze winkel heet Vonti en is gevestigd in Kampen.
Je kunt ze ook vinden op de website www.vontimode.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig! Dan moet ik dus een keer naar Kampen!
+
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat wil ik nou ook wel eens weten! en dan voor on-line winkels. ik heb Stylefruits gevonden, maar het aanbod in deze categorie is meestal leeg. Gat in de markt zou ik zeggen! Wie springt in?

Andere antwoorden (3)

Volgens mij zijn er geen winkels die daar puur op gespecialiseerd zijn, maar als je een kleurenanalyse hebt laten uitvoeren, dan krijg je een waaier mee met daarop de kleuren die jou wel staan.
Met die waaier in de hand is het makkelijk winkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken helaas geen winkel voor je die daar op in gaat.
Wel kun je zelf op internet kijken wat voor type jij bent en met dat in je achterhoofd ene winkel in stappen en verschillende soorten kleding van die kleur aantrekken.

Je kunt natuurlijk ook gewoon passen wat je mooi vindt en kiezen wat je mooi vindt èn je goed staat. ;)

zie bron voor types.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kettlewell colours uit Engeland is een online winkel die dat wel doet. Ook MB Styling in Nederland heeft kleding per kleurtype.
6 maanden geleden