Wat is de juiste manier om een puistje uit te knijpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (9)

Het uitknijpen van puistjes wordt afgeraden. Probeer in elk geval geen puistjes uit te knijpen voor ze helemaal "rijp" zijn (zwart puntje). Was eerst je huid en je handen en zorg voor ontsmetting achteraf. Uitknijpen met de nagels laat gemakkelijk littekens na en verspreidt bacteriën in het weefsel; bij de drogist zijn speciale instrumentjes te koop waarmee dit veel veiliger kan. Beperk het uitknijpen tot b.v. één keer in de week of laat het over aan een schoonheidsspecialist die gespecialiseerd is in het behandelen van acne.

HdW
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je puistjes uitknijpen is effectief en ze zijn meteen weg.
Het is niet verstandig om puistjes met witgele kopjes uit te drukken of open te schuren, omdat daar littekens of putjes van over blijven. Er zijn speciale sponsjes die je wel kunt gebruiken om voorzichtig de puistjes met zwarte punt - de mee-eters - af te schuren. Gebruik géén vette cosmetica, maar liever camouflerende crèmes op waterbasis. Maar hoe minder cosmetica je gebruikt, hoe kleiner de kans op nieuwe verstoppingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de juiste manier om een puistje uit te knijpen is...niet doen!
je hebt grote kans op een infectie en erna een litteken
dus beter af blijven!
n puistje droogt naar enkele dagen in en verdwijnt vanzelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De juiste manier is niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het echt niet kunt laten, doe het bij voorkeur niet met je al dan niet schone handen, maar gebruik dan beter een schoon metalen voorwerp, bijvoorbeeld de platte achterkant van twee lepeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HEUL hard knijpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitknijpen word afgeraden. Mijn schoonheidspecialist adviseert; als je echt niet van een puisje kan afblijven maak dan het puisje voorzichtig open met een naaldje. Daarna de huid voorzichtig uit elkaar trekken. De inhoud komt dan vanzelf naar buiten. Even deppen met alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de puistjes te proberen uit te drukken kun je de bacteriën verspreiden naar de directe omgeving en andere plekken op je gezicht. Ook kunnnen puistjes verergeren omdat de omliggende gebieden ook geïrriteerd raken en gaan onsteken. Van oppervlakkige puistjes krijg je geen littekens, maar van uitknijpen wel, soms zie je de littekens pas op latere leeftijd ( na je 50ste ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst stomen daarna met handschoenen uitknijpen. Zo krijg je geen littekens van je nagels.