hoe herken je een neppe prada handtas?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
6.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neptassen zijn vaak minder goed afgewerkt dan het origineel. En verder aan de prijs.

Antwoorden (3)

FAKE OF HET ECHTE WERK

Designer tassen zijn geliefd. Er zijn mensen die er liever geen hebben dan een namaak designer tas. En eerlijk is eerlijk. Het is vaak moeilijk om nep van echt te onderscheiden. Het gevaar is dus dat je een namaak tas verkocht wordt, terwijl je in de veronderstelling bent dat het om een echte gaat.

Meest gekopieerde merken

Toch zijn er genoeg dingen waar je bij de koop van een tas kunt letten zodat je een namaak designer tas kunt herkennen. Hoewel alle bekende merken het risico lopen nagemaakt te worden zijn de merken die het meest gekopieerd worden Christian Dior, Gucci, Louis Vuitton, Kate Spade, Prada and Burberry.

Waar moet je op letten?

Natuurlijk betaal je bij een echte Prada tas voor de naam, het ontwerp, maar ook voor de uitstekende kwaliteit materialen en de grote zorg bij de afwerking. Slecht leer, slechte stoffen, slecht stiksel, zijn allemaal slechte tekenen. Kijk ook goed naar ritsen, sluitingen en handvaten.

Voering

Kijk goed naar de voering, is deze gestikt of gelijmd. Bij echte designer tassen kun je er vanuit gaan dat deze gestikt is.

Bekijk de echte online

Kijk op de sites van de betreffende merken. Bekijk de tassen daar goed en vergelijk.

prada.com

gucci.com

louisvuitton.com

burberry.com

Labels

Het zelfde geldt voor de labels in de tas. Kijk ook wat er op het label staat. Staat er b.v.: made in China?

Er is op internet ook veel informatie hierover te vinden. Op de site hieronder vind je informatie over hoe Kate Spade labels er niet uit moeten zien.

ihatecounterfeitbags.info

Prijs

Kijk naar de prijs. Op internet kun je erachter komen wat de reguliere prijs van een designer tas van een bepaald merk is. Is de prijs van een tas flink lager, dan is hij waarschijnlijk niet echt.

Waar koop je de tas?

In een reguliere winkel kun je er vanuit gaan dat het om een echte gaat. Koop je op internet, bedenk je dan dat er slechts een handvol sites zijn die toestemming hebben om designer tassen te verkopen. Dit zijn vaak klinkende namen en bekende websites zoals b.v. net-a-porter.

Op een veilingsite of sites voor tweedehands spullen heb je niet de kans om de tas goed van binnen en buiten te bekijken. Hier moet je dus extra voorzichtig mee zijn. Ook op markten zul je goed op moeten letten.

Illegaal

Zowel het kopen als verkopen van namaak designer spullen is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij een echte tas loopt het patroon ook altijd netjes door dus gaat burberry de hoek om dan komt de ruit daar precies op uit.
foto is waarschijnlijk een nep want het tekentje zit er scheef op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
De tas is nog lelijk ook, moet wel nep zijn, welke zichzelf respecterende designer zou er nu zo'n kreng van een ding ontwerpen.
meestal zitten er bij dure merk producten aan de binnenkant een serienummer waardoor je kan herkenen of het echt of nep is! maar tegenwoordig worden zelfs serienummers nagemaakt