Hoe kun je de pijn zonder verdoving verdragen bij de tandarts bij de behandeling van gaatjes?

Ik laat mijn gaatjes altijd zonder verdoving behandelen. De pijn negeer ik door mijn gedachten op iets anders te richten en proberen mijn gevoel te verplaatsen. Dit werkt over het algemeen vrij goed.

Welke tips hebben jullie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

belangrijk is om ook door te blijven ademen. het klinkt heel zweverig, maar als je je ademhaling "vast zet". zet je ook de pijn vast. door ademen en soms zelfs zuchten helpt. hoe moeilijk dit soms ook is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Precies zoals je het nu doet.kunt ook borrel nemen van te voren maar niet echt goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer zoveel mogelijk te ontspannen, denk aan iets leuks.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik laat het ook altijd zonder verdoving doen en het is goed te doen. Je zit tenminste later niet met zo'n prutlip waar het drinken weer uitloopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kracht van je geest in zetten, je goed concentreren en het afdwingen geen pijn te voelen.
Eigenlijk vraag je naar de bekende weg en wil je via een omweggetje ons laten weten hoe je het doet.
En eigenlijk mag je er best wel trots op zijn, op jouw resultaat, of schrijf je het hier alleen maar om een leuke vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt denk ik door je vreemde manier van vragen, dat er argwaan is.
Als jij, zoals je beweert, door de kracht van je geest, geen pijn voelt bij de tandarts, waar zoveel grote mensen zo ongelooflijk bang voor zijn, en je noemt het resultaat hiervan "vrij goed", ja dan krijg ik argwaan.
Met de kracht van je geest, zonder veel problemen deze behandelig onder gaan is niet vrij goed, maar geweldig goed!
Alleen als het te lang duurt, gaat het alsnog mis.
Je moet dus nog verder groeien, sterker worden, meer vertrouwen krijgen in je zelf, dan kan je de rest ook aan!
Daar zijn geen truukjes voor, dat moet je dus zelf doen.
En als je het bij twee gaatjes kan, dan kan je het ook bij 5 gaatjes!
itsme
13 jaar geleden
De reden waarom het lijkt op een niet serieuze vraag is dat je zelf een antwoord geeft, maar dan bovendien nog met de opmerking erbij dat het over het algemeen goed werkt. Als je het verhaal erbij zet wat je in de reactie hier boven hebt gezet, wordt het heel anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groter gelul heb ik hier nog niet gelezen -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he wat een fijne reactie van je Jeroen, ik snap hieruit dat je het niet begrepen hebt
Ik weiger ook altijd een verdoving, en mijn methode is om me verschrikkelijk te ergeren aan het geluid van de boor, zowel het hoge geluid als het lage geluid. Dat is geen echte ergernis (als je in de wachtkamer zit dan heb ik geen last van het gepiep als anderen worden geholpen) maar het is bij mezelf opgedrongen en verlegt de aandacht volkomen.

Maar ja, ik heb dan toch af en toe pijn. En als dat gebeurt, besef ik dat het beter is om die vijf minuten pijn te hebben dan een halve dag met een ongevoelige mond rond te lopen als een kwijlend mannetje.
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Nou, dat ben ik helemaal niet met jullie eens.
De tandarts kan veel rustiger werken als je niets voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme, knap hoor!
+
Volgens mij doe je het gewoon goed. Bedenk hoe je je doorgaans voelt op het moment dat je weer op je fiets stapt nadat je behandelt bent door de tandarts: "Was dat nu alles? Heb ik daar zo tegenop gezien?" Het is maar een moment...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat mijn gaatjes ook altijd zonder verdoving uitvoeren.
Door mij op de knappe assistente te concentreren kan ik de pijn goed verdragen.
Ze is echt heel mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat het over je heen gaan :je kunt de situatie toch niet meer veranderen .
Hoe meer angst jezelf ontwikkeld des te meer pijn zul je ervaren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een echte schijtluis, de verdoving vindt ik niet eng, maar zelfs dan vrees ik nog de pijnscheuten bij het boren. Gewoon naar, en echt pure angst met kramp en zweet en al. Als je je kan ontspannen, en niet bang bent voor de pijn, ja dan kan het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een wortelkanaalbehandeling kan doorstaan zonder verdoving dan lukken die paar gaatjes bij jou van de zomer ook wel!!!

OK, ik heb niet veel keuze omdat de traditionele verdoving bij mij spaarzaam werkt maar daar daarnaast heb ik een hoge pijngrens en als het me echt te gortig wordt dan duw ik de nagel van mijn duim in het zachte gedeelte van de andere hand (tussen duim en handrug) zodat ik me concentreer op een andere pijnplek en zo mijn gedachten voor de gek houd. Bij erge behandelingen moet ik wel af en toe van hand wisselen hahaha.