Hoe kan het, dat als je kleding koopt en ze gelijk aantrekt, je erg jeuk van krijgt? en als je ze even gewassen hebt niet meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Door de voorbewerking die de stof heeft gehad. Waarschijnlijk conserveer en/of geurmiddelen die toegevoegd zijn om het kledingstuk aantrekkelijker te maken. De verfstof kan ook mede de oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zitten stoffen in waar je jeuk van krijgt... Wat kan het anders zijn? en het wassen verwijdert die stoffen, ook al nogal wiedes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleding wordt voor de tijd behandeld,met conserveermiddelen,waardoor deze na langere tijd ook niet muf wordt,en steeds naar nieuwe kleding blijft ruiken.
Als ik nieuwe kleding koop gaat het altijd eerst in de wasmachine,zo ook met 2e hands kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwe kleding bevat relatief veel losse vezels. Deze vezels zorgen er voor dat je er jeuk van krijgt. Met wassen raak je deze losse vezels kwijt, en verdwijnt ook de jeuk... Dat is de reden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, er zitten inderdaad stoffen in die je jeuk geven. Vaak is dit stijfsel wat in de kleding zit. Als je ze wast, is het weg.
Maar goed: bedenk ook eens wie de kleding voor jou allemaal gepast heeft? Je weet niet wie dat zijn, of zij misschien iets bij zich dragen aan geurtjes, bacterien enz enz. Het is dus altijd goed om eerst pas gekochte kleding te wassen en dan pas te dragen.