Zijn schoenen van hetzelfde merk en dezelfde maat even groot?

Als ik goedpassende schoenen heb van merk X in maat 38, kan ik dan blindelings een ander model van merk X in maat 38 kopen en passen die dan ook?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Mode
2.2K
Amadea
5 jaar geleden
Nee. Met name bij schoeisel van Italiaanse makelij heb ik de ervaring dat een tot anderhalve maat groter beter past.
Antoni
5 jaar geleden
Wat een vreemde reactie, @Amadea! Het gaat om de vraag of schoenen van hetzelfde merk en dezelfde maat even groot zijn. Er wordt dus steeds maar ÉÉN MERK schoenen gekozen: Italiaans of niet-Italiaans, dat maakt niet uit. Dat Italiaanse schoenen (volgens jou) over het algemeen kleiner uitvallen is dan niet relevant.

Het beste antwoord

Nee, een ander model kan breder of smaller zijn, bijvoorbeeld, zodat je toch een andere maat nodig hebt.